🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата през 2016 г.

Продажбите на Inditex са нараснали с 12%, трендът трябва да се задържи и през тази година

Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла
Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла
Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла    ©  Reuters
Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, е имала успешна 2016 г. - печалбата е нараснала с 10%, а приходите - с 12%, съобщава Financial Times.

Очаквани резултати

Печалбата през миналата година е достигнала 3.16 млрд. евро. Бизнес моделът на фирмата, известен като "бърза мода", в момента се представя на добро ниво. Inditex, която е представена и в България, продължава да бъде най-големият търговец на дрехи в света. Общите продажби са се вдигнали с 12% до 23.3 млрд. евро. В отчета на компанията няма данни за българския бизнес, а тук тя оперира с шест дружества, които още не са публикували резултатите си. По данни от регистъра КАПИ за 2015 г. общите приходи на "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус" са 91.1 млн. лв., които са направени в 33 магазина.

Приходите и печалбата на испанската група не са изненадващи и съвпадат с очакваното от анализаторите увеличение. Годишната печалба във вече съществуващите магазини се е вдигнала с 10%, като този растеж през 2015 г. е бил с 1.5 пр. пункта по-нисък.

Според Inditex растежът на приходите трябва да се задържи и през тази година, като от началото на годината продажбите се вдигат с 13%. Inditex е най-големият производител на дрехи в света по пазарна капитализация. Фирмата работи по модел, който предвижда бързото производство и разпространение на дрехи, като така отделните модни марки могат най-лесно да отговорят на новите тенденции и промените във вкусовете на потребителите.

Бизнес моделът на Inditex позволява на фирмата да завърши веригата от дизайн, производство и разпространение за около две седмици, докато други вериги за дрехи като големия конкурент H&M (също с бизнес в България) не успяват да се справят с подобно темпо.

Намаляване на цените

Въпреки добрите резултати на Inditex някои анализатори смятат, че компанията намалява прекалено много цените на дрехите си, за да увеличи оборота. Според Credit Suisse цените на по-скъпите дрехи в магазините на веригата са спаднали с около 10% във Великобритания и 20% на международните пазари. Стратегията на Inditex кара конкурентите в сектора също да свалят цените си. В доклада на испанската компания обаче няма детайли за цените на дрехите.

Приходите са се увеличили при всички брандове на компанията, включително и по-евтините Pull&Bear и Bershka. Магазините на Zara отговарят за 66% от общите приходи, като веригата продължава да се представя добре и през новата фискална година.

Inditex не отбелязва каква част от продажбите са през физическите магазини и каква през интернет, но според изчисленията на Societe Generale едва 6% от продажбите идват от онлайн магазина на компанията. Очакванията са този процент да се вдига градивно. В момента Zara предлага онлайн продажби на дрехите си на 43 пазара, докато физически магазини има в 93. През изминалата година са били отворени 279 нови магазина на различните марки на Inditex и общият брой достига 7292. Плановете за 2017 г. са да бъдат отворени между 450 и 500 нови обекта.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    comandante avatar :-|

    Гении на маркетинга е този човек, щом може да продаде тоолкова много ,евтина конфекция с евтини материали на най-високите възможни цени!

    Нередност?
Нов коментар