🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

LC Waikiki отчете 30 млн. евро оборот за 2016 г. в България

Веригата има 15 обекта в страната и планира да открие още един през тази година

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Турската верига за дрехи и аксесоари LC Waikiki отчете 30 млн. евро годишен оборот за 2016 г. в България, става ясно от прессъобщение на компанията. Марката присъства в страната от седем години и има 15 магазина.

През 2016 г. компанията отвори нови четири търговски обекта в България. В средата на март т.г. отвори магазин в столичния Bulgariа Mall, и на 26 април - в Mega Mall, с което обектите й в София станаха шест. Останалите са във Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Плевен и Стара Загора.

Плановете за 2017 включват отваряне на още един магазин в страната и разкриване на нови 50 работни места. В момента в българския клон на веригата работят над 300 служители.

Агресивна експанзия

LC Waikiki е третият най-голям работодател в Турция с 16% пазарен дял в търговията с облекла на дребно. В глобален мащаб продажбите на компанията за 2016 г. достигат 2.9 млрд. долара. "Планираме агресивна експанзия в държави с голямо население, като например Китай, който държи 10% от пазара на облекла. Ще работим и за постигане на по-висок пазарен дял в Турция, като за 2018 г. предвиждаме магазините ни там да станат 450", заяви Бурч Коркмазлар, оперативен директор на дружеството за Централна и Източна Европа, цитиран в прессъобщението.

Марката е представена в 35 държави на 3 континента с над 800 магазина, в които работят над 35 000 служители. По данни на компанията следващата й цел е до края на 2017 г. да отвори свои магазини в Малайзия и Индия, с което броят на магазините й в чужбина да достигне 400.

Сред дългосрочните целите на компанията са до 2023 г. да постигне общ оборот от продажбите над 10 млрд. долара и да притежава 1000 магазина в чужбина.

Конкурентите

Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, отчете успешна 2016 г. - печалбата е нараснала с 10% и е достигнала 3.16 млрд. евро. А общите продажби са се вдигнали с 12% до 23.3 млрд. евро, съобщи Financial Times.

Inditex, която е представена и в България, продължава да бъде най-големият търговец на дрехи в света със своя бизнес модел, известен като "бърза мода". В отчета на компанията няма данни за българския бизнес, а тук тя оперира с шест дружества, които още не са публикували резултатите си. По данни от регистъра КАПИ за 2015 г. общите приходи на "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус" са 91.1 млн. лв., които са направени в 33 магазина.

През изминалата финансова година, приключила в края на ноември 2016 г., продажбите на H&M в България са нараснали с 25% до 641 млн. шведски крони, или 132.4 млн. лв. Ръстът в левове също е бил 25%. А на тримесечна база - в периода септември - ноември, постъпленията са се увеличили с 22% до 181 млн. шведски крони (37 млн. лв.), а преизчислено в левове, увеличението е с 19%.

Приходите на шведската верига H&M в България продължават да се увеличават, но темпът на ръст се забавя. Продажбите в страната са се повишили до 148 млн. крони (15.48 млн. евро) през първото тримесечие на годината. Това представлява ръст от 10% в сравнение със същия период на миналата година в крони и 7% в български левове. В основата на забавянето на ръста най-вероятно стоят по-малкото отворени магазини. Според последния отчет на шведската компания тя има в България 20 магазина, като през последното тримесечие е открила един.

Все още няма коментари
Нов коментар