H&M отваря нов бранд магазини в опит да се справи с конкуренцията
Финансовите резултати на веригата през първото тримесечие са под очакванията на мениджмънта
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Шведската компания за облекло H&M ще отвори през есента първия си магазин от нов бранд от три години и ще се постарае да съживи продажбите си на ключови пазари в Европа, съобщава Bloomberg. Компанията, която развива бизнес и в България, инвестира все повече в магазините си, за да може дрехите да достигат по-бързо до крайния потребител, след като растежът на приходите започна да се забавя.
Надежда в новите магазини
Новите магазини, които ще се казват Arket, ще бъдат открити първо в Лондон. В тях ще се предлагат дрехи и аксесоари за дома на малко по-високи цени от основния бранд на компанията. По-късно ще бъдат отворени и в Брюксел, Мюнхен и Копенхаген, а брандът ще се продава и онлайн, първо на 18 европейски пазара.
Според H&M новите магазини ще предлагат "качествени изпълнения на вечни и функционални дизайни". Arket е първата нова марка на компанията от Cos & Other Stories през 2014 г. Шведската верига се опитва да намери нови източници на растеж, докато се бори да поддържа темпа на по-големия си конкурент - Inditex, собственик на Zara, който набляга на онлайн търговията.
"За да се справим с голямата промяна в модния ритейл сектор, трябва да сме още по-бързи и гъвкави в работния си процес", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителен директор на модната верига. "Ще инвестираме все повече във веригата ни по доставки, ще намерим новия логистични решения и ще заложим на по-високо ниво на автоматизация. Промените, които ще направим, са зависими от това да анализираме добре от какво се нуждаем и какви решения да вземем."
Резултатите са под очакванията на мениджмънта
Компанията също така обяви и резултатите си за първото фискално тримесечие, които се оказаха под очакванията на ръководството. Продажбите за периода декември - февруари нараснаха със 7% до 47 млрд. шведски крони. Нетната печалба пада до 2.46 млрд. крони (278 млн. долара), докато преди година тя е била 2.54 млрд. крони. Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон коментира, че растежът на продажбите е "много под планираното от нас", пише Financial Times.
Модната верига произвежда над 80% от стоките си в Азия, където силният долар вдига цените. Освен тези проблеми компанията не може да се справи и с по-малките продажби в някои от най-големите пазари в Централна и Южна Европа наред със САЩ.
3 коментара
Доста оригинално. Zara ако се сетят и те да направят нещо подо... О, да - те отдавна са го направили.
Да вземат да си подобрят колекциите, щото между H & M в Мюнхен и в София разликата е потресаваща. Мъчат се да ни обличат пошло и безцветно като Британци..
Кой изобщо купува от тези в България. Дрехите им са като от Илиенци. За същите пари по моловете могат да се купят много по-добри неща. А пък подредбата на магазините им е кошмарна. Ако търсиш пуловер, например, трябва да обиколиш целия магазин, всеки щендер и всеки рафт, защото явно целта е да се почувстваш като дете търсещо съкровище.
До коментар [#2] от "anton83":
Абсолютно! В другите страни H & M са ми любима марка. Тук не стъпвам в магазина им.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.