🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

H&M отваря нов бранд магазини в опит да се справи с конкуренцията

Финансовите резултати на веригата през първото тримесечие са под очакванията на мениджмънта

Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон коментира, че растежът на продажбите е "много под планираното от нас"
Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон коментира, че растежът на продажбите е "много под планираното от нас"
Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон коментира, че растежът на продажбите е "много под планираното от нас"    ©  Reuters
Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон коментира, че растежът на продажбите е "много под планираното от нас"    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Шведската компания за облекло H&M ще отвори през есента първия си магазин от нов бранд от три години и ще се постарае да съживи продажбите си на ключови пазари в Европа, съобщава Bloomberg. Компанията, която развива бизнес и в България, инвестира все повече в магазините си, за да може дрехите да достигат по-бързо до крайния потребител, след като растежът на приходите започна да се забавя.

Надежда в новите магазини

Новите магазини, които ще се казват Arket, ще бъдат открити първо в Лондон. В тях ще се предлагат дрехи и аксесоари за дома на малко по-високи цени от основния бранд на компанията. По-късно ще бъдат отворени и в Брюксел, Мюнхен и Копенхаген, а брандът ще се продава и онлайн, първо на 18 европейски пазара.

Според H&M новите магазини ще предлагат "качествени изпълнения на вечни и функционални дизайни". Arket е първата нова марка на компанията от Cos & Other Stories през 2014 г. Шведската верига се опитва да намери нови източници на растеж, докато се бори да поддържа темпа на по-големия си конкурент - Inditex, собственик на Zara, който набляга на онлайн търговията.

"За да се справим с голямата промяна в модния ритейл сектор, трябва да сме още по-бързи и гъвкави в работния си процес", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителен директор на модната верига. "Ще инвестираме все повече във веригата ни по доставки, ще намерим новия логистични решения и ще заложим на по-високо ниво на автоматизация. Промените, които ще направим, са зависими от това да анализираме добре от какво се нуждаем и какви решения да вземем."

Резултатите са под очакванията на мениджмънта

Компанията също така обяви и резултатите си за първото фискално тримесечие, които се оказаха под очакванията на ръководството. Продажбите за периода декември - февруари нараснаха със 7% до 47 млрд. шведски крони. Нетната печалба пада до 2.46 млрд. крони (278 млн. долара), докато преди година тя е била 2.54 млрд. крони. Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон коментира, че растежът на продажбите е "много под планираното от нас", пише Financial Times.

Модната верига произвежда над 80% от стоките си в Азия, където силният долар вдига цените. Освен тези проблеми компанията не може да се справи и с по-малките продажби в някои от най-големите пазари в Централна и Южна Европа наред със САЩ.

Забавяне на ръста на продажбите в България

Приходите на шведската верига в България продължават да се увеличават, но темпът на ръст се забавя. Продажбите в страната са се повишили до 148 млн. крони (15.48 млн. евро) през първото тримесечие на годината. Това представлява ръст от 10% в сравнение със същия период на миналата година в крони и 7% в български левове. Сравнение с годишните резултати и тези от предходното тримесечие обаче показват, че ръстът на приходите се забавя. През изминалата финансова година, приключила в края на ноември 2016 г., продажбите на H&M в България са нараснали с 25% до 641 млн. шведски крони, или 132.4 млн. лв. Ръстът в левове също е бил 25%. А на тримесечна база - в периода септември - ноември, постъпленията са се увеличили с 22% до 181 млн. шведски крони (37 млн. лв.), а преизчислено в левове, увеличението е с 19%. В основата на забавянето на ръста най-вероятно стоят по-малкото отворени магазини. Според последния отчет на шведската компания тя има в България 20 магазина, като през последното тримесечие е открила един.
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 1

    Доста оригинално. Zara ако се сетят и те да направят нещо подо... О, да - те отдавна са го направили.

    Да вземат да си подобрят колекциите, щото между H & M в Мюнхен и в София разликата е потресаваща. Мъчат се да ни обличат пошло и безцветно като Британци..

    Нередност?
  • 2
    filofob avatar :-|
    filofob
    • + 2

    Кой изобщо купува от тези в България. Дрехите им са като от Илиенци. За същите пари по моловете могат да се купят много по-добри неща. А пък подредбата на магазините им е кошмарна. Ако търсиш пуловер, например, трябва да обиколиш целия магазин, всеки щендер и всеки рафт, защото явно целта е да се почувстваш като дете търсещо съкровище.

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    До коментар [#2] от "anton83":

    Абсолютно! В другите страни H & M са ми любима марка. Тук не стъпвам в магазина им.

    Нередност?
Нов коментар