🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Приходите на H&M в България са нараснали с 6%

Постъпленията на шведската верига в страната са достигнали 32 мн. лв. през второто фискално тримесечие

За стабилните резултати в България допринася продължаващата експанзия на веригата на местния пазар.
За стабилните резултати в България допринася продължаващата експанзия на веригата на местния пазар.
За стабилните резултати в България допринася продължаващата експанзия на веригата на местния пазар.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
За стабилните резултати в България допринася продължаващата експанзия на веригата на местния пазар.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Продажбите в Обединеното кралство, скандинавските страни и Източна Европа, както и в много други пазари бяха добри. Въпреки това бяха изпитани трудности в някои от ключовите ни пазари, като САЩ, Китай, Холандия и Швейцария."

Карл-Йохан Персон, изпълнителен директор

Шведската верига H&M отчита пореден ръст в бизнеса си в България, сочат финансовите данни на компанията за второто фискално тримесечие на 2017 г. Продажбите в страната растат с 10% през второто тримесечие, което обхваща периода 1 март - 31 май, като така достигат 159 млн. шведски крони, или 32 млн. лв. Изразено в левове обаче, увеличението пада до 6%.

Аналогична е ситуацията и с показателите на шведската компания за първото полугодие - оборотът в страната е бил 307 млн. крони (61.8 млн. лв.), което е 10% повишение спрямо година по-рано, или 7%, изразено в левове. Различията в отчетените темпове са в резултат на поскъпването на шведската крона спрямо еврото през последната година.

И докато резултатите показват, че веригата продължава да расте, темповете са под планираните. В глобален план за периода от 1 март до 31 май продажбите се повишават с 10% до 51.4 млрд. шведски крони (5.3 млрд. евро), а общо за шестмесечието оборотът се е повишил с 8.5% до 113.9 млрд. крони (11.7 млн. евро). Цените на акциите на H&M се движат по наклонена плоскост от 2015 г., като отбелязаният спад е в размер на 18% само от началото на тази година, допълва още Reuters.

Представянето в България

За стабилните резултати в България допринася продължаващата експанзия на веригата на местния пазар. Миналата година H&M откри 19-ия си магазин в страната в Mall Rousse, а към края на годината беше открит и 20-ият - в Terra Mall, Габрово. Така присъствието на местния пазар се разшири до 11 града. Успоредно с това от април 2015 г. българските клиенти могат да пазаруват и през сайт за онлайн продажби.

Глобалният растеж

Достигането на годишните цели на компанията ще бъде трудно, отбелязва Reuters. Причината за твърдението са добрите, но не особено впечатляващия растеж. "Продажбите в Обединеното кралство, скандинавските страни и Източна Европа, както и в много други пазари бяха добри. Въпреки това бяха изпитани трудности в някои от ключовите ни пазари, като САЩ, Китай, Холандия и Швейцария", коментира в прессъобщението изпълнителният директор Карл-Йохан Персон. За сравнение, миналата година темповете на растеж бяха над 20%.

Печалбата на мултинационалната компания достига над 8.3 млрд. крони за шестмесечието (5.7% ръст на годишна база), което се дължи на "експанзията в комбинация с много добър контрол над разходите", коментира Персон. В резултат няма никакви планове експанзията да бъде прекратена в близко бъдеще. Напротив, инвестициите ще продължат, а бизнесът ще се развива с дигитален фокус. H&M откри шест нови онлайн пазара през пролетта, сред които в Турция, Тайван и Хонконг, като така виртуалният магазин на групата достига вече до 41 пазара. Скоро ще станат 43, с откриването на онлайн платформи в Кипър и Филипините до края на 2017 г.

Физическите магазини също не остават назад - общо за годината шведската компания планира да открие 500 нови магазина. Новите пазари, на които навлиза, са в Казахстан и Колумбия, където първите магазини вече са открити, а до края на годината предстои отварянето в Исландия, Виетнам и Йордания.

Все още няма коментари
Нов коментар