"Цима-99" пуска серия здравословни желета
Производителят на конфитюри от село Стряма беше отличен за иновацията на изложението в Кьолн
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" пуска нова серия здравословни продукти. Тя включва четири желета, които комбинират различни плодове със семена на "суперхраната" чия и са изцяло натурални. Тъй като не съдържат добавена захар, продуктите могат да се използват не само като десерт, но и за салати и основни ястия. Това каза за "Капитал" единият от съсобствениците и търговски директор на фирмата Георги Жеков. Преди седмица едно от желетата - с портокал и джинджифил, беше отличено за иновация на световното специализирано изложение за храни и напитки Anuga в Кьолн. Подобна награда получават около 3% от кандидатстващите продукти.
Натурално
Новата серия включва четири желета с перлички от чия, като освен наградената комбинация това са нар и малина, горски плодове и роза. В продуктите няма добавена захар, а само плодова, лимонената киселина е заменена с лимонов сок, няма изкуствени аромати и консерванти, обясни Жеков. Концепцията е разработена от екипа на "Цима-99" и външни консултанти. При подготвянето на кандидатурата за иновация на Anuga е поканен и шеф готвач, който да предложи различни ястия с продуктите.
Все още не е ясно колко ще струват желетата, тъй като в момента се прави ценообразуването. При всички положения основната цел на компанията ще бъдат външните пазари. "Серията е подходяща за здравословен начин на живот и се надяваме с нея да влезем в по-високия сегмент", каза Жеков и добави, че на пазарите, където продават, има потенциал да увеличат дела си. "Цима-99" изнася около 50% от продукцията си, а основните дестинации са Израел, Япония и САЩ, както и редица европейски страни. Желетата ще се продават и в България, но според Жеков пазарът тук е по-сложен за подобни иновации, въпреки че навиците се променят и хората са склонни да опитват интересни продукти.
Участници
Серията желета са разработени специално за изложението Anuga, където компанията за първи път кандидатства за награда за иновация. "Досега не сме имали смелостта, а и не сме били готови", казва Жеков.
В тазгодишното 34-то издание на изложението, което се проведе между 7 и 11 октомври, участваха рекорден брой изложители - повече от 7400 компании от 107 страни. В конкурса за иновация се състезаваха над 2300 продукта от цял свят, от които журито селектира 67.
От България претенденти за наградите за иновация бяха седем компании с общо 25 продукта. Освен "Цима-99" това са "Смарт органик" (десертите Roobar), "Лукерия", "Дъ бейкърс", производителят на оризови бисквити "Нухелт", "Кармела 2000" и "Престиж-96". Последната компания също беше отличена за ролцата си от плодове и ядки.
3 коментара
А досегашните , нездравословни ли бяха?
Защото фирмата не е от вчера на пазара.
И откога здравословното хранене е иновация?
Ако здравословната храна е иновация , ние до сега какво сме яли?
Яли сте гюбре със захариди...
Или захаросано гюбре, ако ти звучо по-здравословно... Като намалее търсенето и секнат печалбите, обрущат палачинката на био, еко и здраво-словно, ама само на слово...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.