🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Цима-99" прави нова фабрика за сладка и конфитюри

Семейната фирма разширява бизнеса си, залага на увеличаване на износа

Компанията произвежда над 80 артикула и изнася повече от половината от продукцията си
Компанията произвежда над 80 артикула и изнася повече от половината от продукцията си
Компанията произвежда над 80 артикула и изнася повече от половината от продукцията си    ©  Цима-99
Компанията произвежда над 80 артикула и изнася повече от половината от продукцията си    ©  Цима-99
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

7-9

млн. лв. се очаква да бъдат инвестирани в сградата и оборудването.

Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" изгражда ново предприятие в село Стряма край Пловдив. Фабриката ще бъде около три пъти по-голяма от съществуващата, която ще продължи да работи, и ще позволи на дружеството да увеличи капацитета си, както и да добави нови продукти. Компанията залага на увеличаване на износа, като към момента над половината от продукцията отива зад граница. По предварителни оценки инвестицията ще бъде между 7 и 9 млн. лв. Очаква се новата производствена база да заработи до края на следващата година. Това ще доведе и до поетапно увеличаване на персонала с 10 до 20%. В момента в предприятието работят около 50 души.

Тройна площ

Предприятието ще бъде разположено на парцел от 22 дка в индустриалната зона на Стряма, а застроената площ ще бъде около 6 хил. кв.м. "Сегашната фабрика е приблизително 2 хил. кв.м и се намира в самото село, където няма възможност за разширяване. Затова решихме да изберем друго място наблизо", каза търговският директор и съсобственик на "Цима-99" Георги Жеков. Справка в Имотния регистър показва, че компанията вече е закупила земята. В момента тече проектирането, а очакванията са фабриката да е готова до края на следващата година. Прогнозната инвестиция включва строителството и оборудването, а точната сума ще зависи от това какви машини ще бъдат доставени.

Проектът на компанията включва производствена и административна част. В самата фабрика са предвидени помещения за обработка на пресни плодове, производство на заготовки и пълнене на готовия продукт, хладилни камери, складове и др. В предприятието ще се произвеждат конфитюри, мармалади, сладка, топинг с плодово съдържание и замразени плодове. Общият му капацитет е планиран да бъде 2400 тона продукти годишно.

Пазар

Увеличаването на производството е свързано с плановете на компанията да засили износа. "На вътрешния пазар има стабилност, но нашата сила идва от това, че вече над 50% от продукцията ни е за други страни", каза Жеков. "Цима-99" произвежда над 80 артикула, а основните й пазари са Израел, Япония и САЩ, както и редица европейски страни. Компанията изнася продуктите си вече около 15 години, като делът на чуждестранните продажби постепенно расте. "Доверието се печели бавно, а постоянното качество е задължително", посочва Жеков. За тази година дружеството си е поставило за цел да повиши износа с най-малко 20%, става ясно от доклада за дейността за 2016 г.

Дружеството купува суровини от различни доставчици, има и собствен масив с ягоди в района на фабриката. "Предпочитаме да работим с български производители, но не на всяка цена", казва Жеков. По думите му големият проблем в България е, че няма достатъчно суровина, а и качеството не винаги е на необходимото ниво.

"Цима-99" е създадена преди 25 години като семеен бизнес с малък цех за безалкохолни напитки. През 1996 г. променя дейността си и се насочва към производство на конфитюри. Съдружници в предприятието са основателят Цветан Жеков (52%), който е и управител, и синовете му Георги и Николай (с по 24%). Компанията отчита стабилни обороти от 7-8 млн. лв. годишно, а печалбата за миналата година е 820 хил. лв. (виж таблицата).

Все още няма коментари
Нов коментар