НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Димитър Спасов напуска "Кауфланд". Новият мениджър е българин от словашкия Kaufland

Иван Чернев ще поеме от сряда управлението на най-голямата верига, с оборот 1.7 млрд. лв.

Димитър Спасов беше управител на "Кауфланд България" от стъпването на веригата в страната
Димитър Спасов беше управител на "Кауфланд България" от стъпването на веригата в страната
Димитър Спасов беше управител на "Кауфланд България" от стъпването на веригата в страната    ©  Юлия Лазарова
Димитър Спасов беше управител на "Кауфланд България" от стъпването на веригата в страната    ©  Юлия Лазарова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Най-големият търговец на дребно в България - "Кауфланд", от вторник ще има нов мениджър. Иван Чернев, който идва от ръководството на германската верига в Словакия, ще замени Димитър Спасов, който оглавява дружеството от стъпването му на българския пазар през 2006 г.

Освобождаването на Димитър Спасов е по негово желание и решението не е спонтанно - той е отправил предизвестие до централата преди 12 месеца. Новината беше потвърдена за "Капитал" от два независими източника и вероятно ще стане официална от 14 февруари. Тя е съобщена и от германското специализирано издание за храни и търговия Lebensmittel Zeitung.

Днес - 13 февруари - пристигна и официално прессъобщение за кадровите промени, изпратено от "Кауфланд България". Според него Иван Чернев има дългогодишен опит в Kaufland в Германия и други европейски държави, а Димитър Спасов и занапред ще подпомага дейността на Kaufland.*

16 години по-късно

При управлението на Спасов веригата се разви до номер 1 в България. Kaufland откри първия си обект в страната през март 2006 г., а три години по-късно зае лидерско място, като измести Metro. Днес веригата има 58 хипермаркета в 33 града в България. По данни на компанията от 2006 г. досега тя е инвестирала в страната над 1.4 млрд. лева. Заетите във веригата са 6400.

Една от споменаваните неформално причини за рокадата е разминаване в стратегията на германския собственик - групата Schwarz (която в България развива и Lidl) и дългогодишния местен директор. Например заради преоборудване и редизайн на магазини финансовият резултат страдал, без разходът да добавя нова стойност за веригата, твърдят източници. Естествено възможно е фактор да е и търсенето на нов път и разнообразие от страна на мениджъра.

Планът напред

През 2016 "Кауфланд България" отчете над 1.663 млрд лева приходи и 84.4 млн. лева печалба. "Годишният оборот на компанията е близо 1.7 млрд. лв., като резултатите за 2017 г. предстои да бъдат финализирани. Oчакванията са "Кауфланд България" да задържи дългогодишната си лидерска си позиция на пазара за търговия с бързооборотни стоки, отбелязвайки почти двойна преднина пред втория в сектора", коментираха преди месец от дружеството на въпрос на "Капитал" за очакваните финансови резултати.

Планираните инвестиции за тази година са за 100 млн. лв., посочват от компанията. Веригата започва строителство на нов магазин във Велико Търново, който трябва да отвори врати през февруари 2019 г. и ще бъде първият "Кауфланд" в града. Инвестицията в него е около 20 млн. лева. През тази година е предвидено и изграждане на още един хипермаркет във Варна, който ще бъде петият за града.

Намеренията за 2018 г. включват също продължаваща модернизация на филиалите на веригата в страната. Предстои и голямо разширение на централния склад на дружеството в с. Стряма, който ще бъде надграден с още 25 хил. кв. метра.

* Информацията е допълнена на 13 февруари в 16.26 часа

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kvg08393766 avatar :-|
    kvg08393766
    • + 1

    За съжаление от старото разнообразие и богат асортимент не остана нищо, веригата страда от редица проблеми, сред които епизодично наличие на подготвен персонал, огромни търговски площи, които стоят видимо празни, нечисти и на моменти грозни витрини и щандове и мн. други.
    Вероятно се цели преформатиране на модела и копиране на спорни търговски практики от други обекти или вериги.
    Като резултат от няколко месеца няма никакви опашки по касите, половината "визуализация" на търговското пространство прилича на
    магазин за дрехи втора употреба. Много мизерна гледка.
    Щандовете за плодове и зеленчуци от изобилие преминаха в семпъл асортимент и скромност, по което не се отличават с нищо от треторазреден квартален супермаркет. Вероятно идеята е да се даде бизнес на конкуретните вериги.
    За съжаление с новите промени желанието за посещение на такъв тип "хипермаркет" с крайно ограничен набор от стоки и умерено високи цени, намаля драстично.

    Нередност?
Нов коментар