🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Райхле и Де-Масари България пръдакшън" разширява производството в София

Компанията ще инвестира 5 млн. лв. през следващите две години

От 2012 г. досега компанията е инвестирала над 30 млн. лв.
От 2012 г. досега компанията е инвестирала над 30 млн. лв.
От 2012 г. досега компанията е инвестирала над 30 млн. лв.    ©  Красимир Юскеселиев
От 2012 г. досега компанията е инвестирала над 30 млн. лв.    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Производителят на оптични кабели "Райхле и Де-Масари България пръдакшън" ще инвестира 5 млн. лв. през следващите две години в разширение на производството си в София. Компанията, която е част от швейцарската група Reichle & De-Massari (R&M), ще увеличи капацитета и производствената си листа и ще добави нови 100 служители към сегашните над 350. "Това е сериозна заявка за оставане в България и превръщане на фирмата в голям работодател", каза управителят на българския офис Радослав Радев.

Нови линии

Проектът е за увеличаване на капацитета чрез инвестиции в нови линии, като не се предвижда разширяване на сградата, уточниха от компанията. Производствената база на R&D в България беше изградена през 2012 г. и досега в нея са инвестирани над 30 млн. лв. в инфраструктура и оборудване. Във фабриката, която се намира в столичния квартал "Хаджи Димитър", се произвеждат оптични кабели и пасивни компоненти за изграждане на комуникационни мрежи (LAN, MAN, WAN). Към нея работи и развоен център, който се занимава с дизайн на различните платформи за продуктите.

"Разширяването на цялостното портфолио е насочено към растящия сегмент на центровете за данни. Освен това допълваме и гамата от продукти, свързани с изграждане на публични комуникационни мрежи", каза Радев за "Капитал".

Резултати и прогнози

През 2017 г. приходите на компанията от продажби се увеличават с 12% до 37.2 млн. лв. в резултат на разширяване на производствените мощности и гамата от произвежданите продукти, става ясно от отчета. Разходите също нарастват - основно за суровини и материали, външни услуги и заплати, което свива оперативния резултат. Нетната печалба намалява до 24 хил. лв. от 301 хил. лв.

За тази година компанията планира продажбите да нараснат с 10% спрямо 2017 г. Предвижда се въвеждане на нови продукти, а като приоритет от ръководството посочват изграждането на производствена линия за тестови продукти и прототипи. В областта на развойната дейност дружеството планира четири проекта за разпределителни системи за оптични комуникационни решения, пише още в отчета.

За компанията

"Райхле и Де-Масари България пръдакшън" продава над 95% от продукцията си в чужбина, като основните й пазари са в Западна Европа - Германия, Швейцария, Франция, Великобритания и Холандия. "Увеличаваме присъствието си и в Близкия изток", уточни Радев.

Собственикът на българското дружество - швейцарската Reichle Group, е създадена през 1964 г. и в момента работи в повече от 40 страни. Продуктите й се използват за изграждане на офисни мрежи, центрове за данни и публични мрежи. Групата има седем завода (в България, Полша, САЩ, Бразилия, Дубай, Индия и Чехия), а служителите й са над 1000 души. За 2017 г. компанията отчита 232 млн. швейцарски франка продажби, като 80% от оборота е от износ.

Все още няма коментари
Нов коментар