🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Придобиването на дял в Sky от Comcast ще промени европейския пазар на оптичен интернет

Победата над Disney повдига въпроса за консолидация на европейския пазар

Comcast е най-голямата компания за широколентов достъп в САЩ с 26 млн. потребители в своята кабелна мрежа и получава половината от печалбата си от този бизнес
Comcast е най-голямата компания за широколентов достъп в САЩ с 26 млн. потребители в своята кабелна мрежа и получава половината от печалбата си от този бизнес
Comcast е най-голямата компания за широколентов достъп в САЩ с 26 млн. потребители в своята кабелна мрежа и получава половината от печалбата си от този бизнес    ©  Reuters
Comcast е най-голямата компания за широколентов достъп в САЩ с 26 млн. потребители в своята кабелна мрежа и получава половината от печалбата си от този бизнес    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Победата на Comcast над Disney в битката за придобиването на Sky променя залозите на европейския пазар за широколентов достъп до интернет, пише Financial Times. Ако Disney беше спечелила битката, бизнесът на Sky в тази сфера, който е вторият по големина в Обединеното кралство след този на телекома BT, щеше да бъде продаден заедно с друг бизнес в областта на мобилните телефони.

Но американската медийна група загуби в търг, който приключи в събота вечерта. Фактът, че Sky ще бъде собственост на кабелна компания, променя ситуацията. Вместо продавач Comcast ще се разглежда като потенциален консолидатор на европейския пазар на оптичен интернет.

"Ако Comcast реши да инвестира в телекомуникации, тoва може значително да промени инвестиционния пейзаж не само в Обединеното кралство, но и в страни като Ирландия, Германия, Австрия, Италия и Испания", коментира анализаторът Уилтън Фрай от Royal bank of Canada.

Предпоставките

Sky навлезе на пазара на широколентови услуги през 2005 г., когато Джеймс Мърдок, тогавашният изпълнителен директор, плати малко повече от 211 млн. паунда, за да придобие малкия интернет оператор Easynet. Сделката промени телекомуникационния пейзаж в Обединеното кралство. В момента Sky има над 6 млн. клиенти във Великобритания, което прави 24% пазарен дял.

Comcast е най-голямата компания за широколентов достъп в САЩ с 26 млн. потребители в своята кабелна мрежа и реализира половината от печалбата си от този бизнес. Джеймс Барфорд, анализатор от Enders, твърди, че Comcast може да се стреми да развие телеком операциите на Sky, като инвестира в бизнес телекомуникации. Възможен е опит за придобиване на компании като TalkTalk, които имат 4.2 млн. клиенти, или други по-малки играчи.

Предишни опити за придобиване

Северноамериканските телекомуникационни компании в миналото се мъчеха да пробият на силно конкурентния европейски пазар, като неуспешните опити включват интересите на AT&T в Италия и тези на Карлос Слим в Нидерландия. В Европа пазарната динамика се различава значително от тази в САЩ, където кабелните компании често се радват на регионални монополи.

Анализатори твърдят, че липсата на големи сливания на телеком пазара в Обединеното кралство може да бъде решена от Comcast. Vodafone е потенциална възможност, ако Comcast има по-широки амбиции в областта на телекомуникациите. Британската компания е най-големият европейски играч в бизнеса с широколентов достъп, който е изградил и купил кабелни мрежи на пазари, частично припокриващи се с отпечатъка на Sky, включително Германия, Италия и Испания. Той е по-малък играч в британския широколентов интернет, където препродава мрежата на BT и подкрепя по-малкия играч CityFibre.

Все още няма коментари
Нов коментар