Продажбите на H&M в България остават почти непроменени
За третото тримесечие на 2018 г. приходите в страната са 38 млн. лв.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Retail in Detail
В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.
Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.
Приходите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България остават почти непроменени през третото фискално тримесечие на 2018 г. За периода от 1 юни до 31 август продажбите на групата в страната са били на стойност 202 млн. шведски крони (38 млн. лв.), което е с 2% повече в сравнение с отчетените за същия период година по-рано 199 млн. крони. Изразено в левове обаче, изменението всъщност е с отрицателен знак – спад от 4%. За положителния тренд при измерването на резултата в крони значителен ефект всъщност има поевтиняването на шведската валута през последните месеци, която към края на август е на рекордно ниски равнища спрямо еврото и съответно спрямо лева от кризисната 2009 г. насам.
Общо за деветмесечието продажбите на H&M в България са на стойност 545 млн. крони (103 млн. лв.), което е повишение с 8% спрямо първите три месеца на фискалната 2017 г. Изразено в левове, нарастването е по-скромно – с 3%. Успокояването на темповете не е неочаквано – такава тенденция се оформи още в началото на миналата година, като фактор за това е и по-умерената експанзия на веригата в страната. Шведският бранд влезе на местния пазар през 2012 г. и към момента има 20 магазина в България, като през последната финансова година не е отваряла нови обекти в страната, а през предходните две отвори само по един – в Русе и в Габрово.
Глобални предизвикателства
Въвеждането в експлоатация на нова логистична система натежава над глобалните резултати на компанията и отчетената за третото тримесечие печалба преди данъчно облагане се свива с 20% до 4.01 млрд. крони (389 млн. евро), като понижението е доста под очакваното от анкетирани от Reuters анализатори понижение с около 16% до 4.21 млрд. крони. От H&M посочват, че възникналите покрай въвеждането на новата система проблеми са довели до допълнителни разходи от порядъка на 400 млн. крони, както и до свиване на продажбите с 8% в САЩ, Франция, Италия и Белгия, съобщава агенцията. От компанията обаче уверяват, че въпреки този по-осезаем спад в печалбата няма да се наложи допълнително свиване на разходи. След обявяването на тримесечните резултати акциите на веригата, които се търгуват на борсата в Стокхолм, се повишиха с над 10%.
В коментар пред инвеститорите главният изпълнителен директор Карл-Йохан Персон посочва, че новите летни и есенни колекции, представени на пазара през последното тримесечие, са били приети по-добре от потребителите в сравнение с миналата година, което е подкрепило продажбите на много пазари. H&M има над 4800 магазина в 70 страни по света, като в 47 от тях, включително и в България, предлага и възможност за онлайн покупки. От групата не съобщават данни за това каква част от приходите им идват от интернет, но посочват, че онлайн продажбите са се повишили с 32% през третото тримесечие на 2018 г., което изпреварва като ръст конкурентите ASOS и Zalando.
Общите приходи за тримесечието са 64.8 млрд. крони (6.29 млрд. евро), което е с 9% повече спрямо същия период на фискалната 2017 г. Изразено в местни валути, повишението е с 4%. За деветте месеца от началото на финансовата година продажбите на H&M са на стойност 178.8 млрд. крони (17.36 млрд. евро), като нарастват с 3%, изчислено в крони, и с 1%, изчислено в местни валути.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.