Две нови вериги за дрехи стъпват на българския пазар през 2019 г.

PEPCO планира 11 магазина за първите шест месеца, а KiK - десет

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Две нови дискаунт вериги за дрехи ще навлязат на българския пазар през 2019 г. - полската PEPCO ("Пепко") и германската KiK (КиК).

PEPCO – в градове с над 10 000 жители

PEPCO възнамерява да отвори първите си магазини през март 2019 г. По план за шест месеца ще бъдат отворени 11 обекта, а броят им ще нарасне до 60 в края на 2021 г., съобщиха от компанията в прессъобщение. В PEPCO се предлагат детски, мъжки и дамски облекла, бельо, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и др. Около 60% от асортимента са облекла (вкл. обувки и бельо), а останалите са стоки за бита.

Веригата ще отвори обекти предимно в градове с население над 10 хиляди жители. В момента компанията търси да наеме дългосрочно търговски площи с размер около 500 кв.м. Набирането на персонал за магазините ще започне на 1 ноември т.г. Очаква се към 2021 г. PEPCO да има над 500 наети служители в страната.

"Българският пазар има голям потенциал и съм абсолютно убеден, че търговската концепция на PEPCO ще намери своето място тук. Навлизането ни на пазара ще позволи на клиентите да избират от широк асортимент продукти на много ниски цени съгласно нашата формула "повече за по-малко". Тази концепция работи много добре в много страни от Централна Европа и аз твърдо вярвам, че ще проработи отлично и тук", казва Драгия Драгиев, оперативен мениджър на "PEPCO България", цитиран в прессъобщението.

Търговската марка е представена през 2004 г. в Полша. Днес PEPCO разполага с повече от 1500 магазина в Естония, Латвия, Литва, Полша, Словакия, Словения, Румъния, Унгария, Хърватия и Чехия. За веригата работят над 14 хиляди души.

По данни на компанията с пълния си асортимент за деца до 14-годишна възраст тя e сред лидерите по продажби на детско облекло в Централна и Източна Европа, а нейните обекти са посещавани от над 15 милиона клиенти месечно.

11-и чуждестранен пазар за KiK

Планове за навлизане в България през 2019 г. има и еднa oт нaй-гoлeмитe вepиги мaгaзини в Гepмaния – КіК, която предлага дрехи за бебета, деца, жени и мъже, включително и облекло с големи размери. Освен това веригата поддържа широка гама от домашен текстил и декорации за дома.

"През първата година от стъпването си на българския пазар планираме да открием 10 магазина", съобщиха в отговор на въпроси на "Капитал" от пресцентъра на компанията. Оттам посочиха също, че местоположението на търговските обекти все още не е уточнено, но по принцип веригата иска да покрие всички възможни локации като ритейл паркове, молове, търговски центрове и улици. Изборът на място за разполагане на магазин KiK зависи от няколко фактора. Всеки обект преминава през анализ на различни параметри като достъпност, търговска среда, покупателна способност, брой на домакинствата в съответния регион, честота на покупките, приблизителни оценки за приходите, коментират от пресцентъра на дружеството.

"Нашата стратегия, която ще следваме и на българския пазар, е да предлагаме разумни цени на дрехи с добро качество. За тази цел ние последователно прилагаме принципите на дискаунт търговията: Поръчваме в големи количества, което ни дава по-добри покупни цени, не използваме посредници, работим директно с доставчиците. Поръчваме нашите продукти предварително, доставката на стоките се извършва с морски превоз до Германия, което спестява скъпи транспортни разходи. В допълнение, ние не правим скъпи маркетингови кампании и не наемаме скъпи недвижими имоти на престижни места. От ценовите предимства, които постигаме, се възползват нашите клиенти", коментираха за "Капитал" от веригата.

От сайта на компанията става ясно, че финансовата 2017 е била най-успешната година в историята на KiK, приключила с оборот от 2 млрд. евро. В сравнение с предходната година нетните продажби са се увеличили с 2.8%.

В края на миналата година веригата има 3564 обекта в Европа, от които 2579 са в Германия.

През есента на 2017 г. KiK отвори първите два търговски обекта в Италия, а сега вече те са осем. Плановете са всяка година в Италия да бъдат откривани около 25 нови магазина, става ясно от прессъобщение на сайта на дружеството.

През септември т.г. веригата откри първия си магазин и в Румъния - в град Орадя близо до унгарската граница. Това е десетият чуждестранен пазар за KiK. Плановете са през 2020 г. компанията да стъпи и във Франция.

Retail in Detail

В края на октомври "Регал" и "Капитал" ще съберат за поредна година представителите на бизнеса с бързооборотни стоки на форума Retail in Detail. За над 10-годишната си история той се утвърди като една от най-значимите платформи за обмяна на ценен опит, данни и информация не само за FMCG търговията и производството, но и за ритейл сектора като цяло.

Тази година във фокуса на събитието ще бъдат новите бизнес модели, които променят глобалната ритейл сцена, и отражението им както върху компаниите, така и върху клиентите. Лектори са международни експерти с глобален опит и познания, представители на водещи институции и брандове от ритейл сектора.

Retail in Detail ще се проведе на 30 октомври 2018 г. в "София ивент център". За форума можете да се регистрирате тук.
Все още няма коментари
Нов коментар