Шведската верига за дрехи и екипировка Fjällräven стъпва в България
Компанията ще отвори първи магазин в София в сътрудничество със "Ски шарки" и планира разрастване
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Шведската компания Fjällräven ("Фиелревен"), която е специализирана в производството и търговията на дрехи и екипировка за дейности на открито, навлиза на българския пазар. Първият магазин на марката предстои да бъде открит в София в края на седмицата в партньорство с българската "Ски шарки", като целта е в средносрочен план магазинната мрежа да бъде разширена в столицата и евентуално в Пловдив и Варна.
Нов магазин
Първият магазин на шведския производител ще бъде в софийския Тhe Mall. Компанията е специализирана в т.нар. оutdoor индустрия - производство на дрехи и екипировка за дейности на открито, включително дрехи, якета, обувки, раници, аксесоари, палатки, спални чували и др. в по-високия ценови клас. В този сегмент в България вече са представени компании като американската The North Face, италианската Napapijri и др.
Магазинът Fjällräven в България ще се управлява от дружеството "Ски шарки", собственост на Румен Йорданов, Константин Коцев и Васил Илински. Компанията има магазин за спортна екипировка в столичния квартал "Изток", както и онлайн магазин, в които и досега са продавани продукти от марката заедно с други брандове. Сега обаче се отваря самостоятелен обект Fjällräven. "Физическият магазин е много важен от гледна точка на това човек да се запознае с продукта и да получи необходимото обслужване - да се усетят дрехите, качеството на материалите", казва съдружникът в "Ски шарки" Румен Йорданов.На този етап планът е първият магазин Fjällräven да бъде разработен, като в зависимост от резултатите се планира и откриване на втори обект в София в средносрочен план, който вероятно ще бъде разположен на някоя от търговските улици. "Гледаме още Варна и Пловдив, но засега по-скоро информативно", коментира още Йорданов.
В основата беше раницата
Fjällräven (арктическа лисица - от шведски) е най-голямата скандинавска компания за облекла и екипировка за дейности на открито, създадена през 60-те години в Швеция. Емблематичният й продукт е раницата Kånken, която първоначално е създадена по проект срещу гръбначните заболявания при учениците, а впоследствие сериите са значително разширени. Към момента това е и най-продаваният продукт на марката, разказва Румен Йорданов.
Fjällräven има около 1000 продукта, 70% от които са предназначени за туризъм, планинарство и др., а останалите 30% - за пътувания и ежедневието в града. Продуктите са основно с класически дизайн, който се е запазил през годините. "Като изключим раниците Kånken, интересното е, че хората в България търсят най-високия ценови клас продукти", казва Йорданов.
Fjällräven е част от групата Fenix Outdoor, която е собственик още на други марки от outdoor индустрията като Tierra, Hanwag, Brunton, Royal Robbins. През 2018 г. групата има нетни продажби за 572 млн. евро и нетна печалба 67.4 млн. евро. Това е увеличение спрямо предходната година, когато оборотът е бил 539 млн. евро, а печалбата - 60.7 млн. евро, се вижда от консолидирания отчет на компанията.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.