🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

JYSK планира да открие нови осем магазина в страната през 2019 г.

Клиентите на датската верига за обзавеждане на дома в България са достигнали близо 1 млн. през финансовата 2018 г.

Компанията представи новата си пролетно-лятна колекция за екстериорен дизайн и декорация
Компанията представи новата си пролетно-лятна колекция за екстериорен дизайн и декорация
Компанията представи новата си пролетно-лятна колекция за екстериорен дизайн и декорация    ©  JYSK
Компанията представи новата си пролетно-лятна колекция за екстериорен дизайн и декорация    ©  JYSK
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Датската веригата за обзавеждане на дома JYSK ("Юск") планира да открие нови осем магазина в страната през 2019 г. Четири от обектите ще бъдат в София – в The Mall, в кв. "Хаджи Димитър", в "България мол" и в "Скай сити мол", а един - в Благоевград. Местоположението на другите три е в процес на договаряне, като компанията разглежда възможности за Казанлък, Търговище, Хасково, съобщи за "Капитал" Любен Мишев, ритейл мениджър.

26 магазина в 18 града

Миналата година "JYSK България" откри също осем нови търговски обекта в България, с което броят им достигна 26 в 18 града. Веригата стъпи в страната през 2005 г., но започна да се разраства през 2013 г., след като компанията майка придоби собствеността върху магазините, които дотогава бяха на франчайз.

"През финансовата 2018 г., която за датската корпорация е от 1 септември 2017 г. до 31 август 2018 г., българските клиенти на JYSK надхвърлят 957 хил., а продажбите на дребно достигат близо 46.415 млн. лв. Ръстът при съпоставим брой магазини е 54.9%, а заедно с новите – 68.7%", коментира за "Капитал" Любен Нешев и уточни, че данните включват само приходите от магазинната мрежа без тези за склада на компанията в Божурище.

Онлайн продажбите имат 7% дял от общите приходи и отбелязват 32% ръст от септември 2018 г. до март т.г. Най-продаваните стокови групи са мебели, завивки и възглавници, сезонни продукти и обзавеждане за градината, посочиха от дружеството.

50 обекта до 2023 г.

"Целта за финансовата 2019 г. е минимум 15% ръст на ритейл продажбите. Плановете до 2023 г. включват да имаме 50 магазина JYSK тук, като се смята, че това е оптималното число за България", заяви Нешев.

Веригата търси подходящи помещения в градове с над 50 хил. жители, но не непременно областни - тя вече има магазини в Асеновград и Дупница например. Обичайният формат на обектите е 1200 кв. метра площ, от които 250 са за складови и битови помещения.

Сега заетите в магазините са 260, а ако компанията изпълни плановете си за откриване на нови обекти, броят на служителите в тях ще достигне около 350, уточни Любен Нешев.

Роботизация в Божурище

Първата част от логистичния център на JYSK в индустриалната зона край Божурище вече функционира, плановете са през есента на 2019 г. дистрибуционният хъб да заработи с пълния си капацитет. Тогава ще влязат в действие двете кули за високо складиране с площ 10 хил. кв. метра и с капацитет 125 хил. места, в които процесите са напълно роботизирани, обясни Мая Петрова, HR бизнес партньор.

От Божурище ще се обслужват общо 270 магазина на веригата в седем държави в региона: Гърция, Румъния, Сърбия, Словения, Босна и Херцеговина, Хърватия. Това е четвъртото подобно съоръжение на JYSK в света и най-високият склад в България. Строителството започна през 2017, а инвестицията надхвърля 105 млн. евро.

Компанията

Първият магазин JYSK е отворен на 2 април в Дания през 1979 г. Днес веригата има над 2700 магазина в над 52 държави. В Германия и Австрия обектите се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

JYSK е собственост на датския търговец Ларс Ларсен, който притежава известен брой компании с общ годишен оборот за финансовата 2016/2017 г. 3.35 млрд. евро и печалба преди облагане 444 млн. евро.

Все още няма коментари
Нов коментар