🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

JYSK откри дистрибуционен център в Божурище, в който вложи 107 млн. евро

Това е осмата логистична база на датската мебелна верига в Европа

   ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Датската верига за мебели и стоки за дома JYSK ("Юск") откри официално своя дистрибуционен център в Божурище. Това е осмият логистичен център на компания в Европа, в който тя инвестира 107 млн. евро.

Без човешка намеса

От компанията твърдят, че дистрибуционния център е най-модерното логистично съоръжение в България. Общата площ на складовата база е 95 хил. квадратни метра, а общият й капацитет за съхранение на стоки е близо 125 хил. палетоместа.

Най-впечатляващата част в логистичния център са двете изцяло автоматизирани кули (т.нар. high bays), чрез които процесите по складиране, пренасяне и транспортиране се извършват без човешка намеса. Те са с дължина 166 метра, ширина 55 метра и височина 42.4 метра.

По-малко километри, по-бързи доставки

Инвестицията в складовата база води до намаляване на времето за доставка както за магазините, така и за онлайн поръчките и означава по-бързи услуги за клиентите. С изграждането й JYSK ще спести приблизително 10 млн. километра годишно от стоки, продавани на Балканите.

Проектът носи и екологични ползи – технологията, по която е изграден центърът, осигурява енергийна ефективност и минимално количество въглеродни емисии, обобщи Ян Бьо, президент и изпълнителен директор на JYSK.

В момента центърът обслужва и доставя стоки до 80 магазина в България, Гърция и Сърбия. Плановете са още този месец да започнат доставките до Румъния, до края на годината – до Босна и Херцеговина, а постепенно до 2020 г. да се обхванат и всички онлайн поръчки в региона. Когато заработи с пълния си капацитет, ще обслужва над 320 магазина JYSK на Балканите. В центъра ще работят около 300 души.

Строителството на логистичната база в Божурище започна на 30 март 2017 г. Това е осмият дистрибуционен център на JYSK в Европа. Останалите са в Улдум – Дания, Радомско – Полша, Несшьо – Швеция, Камлах, Зарентин, Хомберг – Германия, Валенсия – Испания.

29 магазина в България. Засега

JYSK е международна верига магазини със скандинавски корени. Датската компания е сред най-големите търговци на мебели и декорации за дома в Европа. Тя е част от групата Lars Larsen, която притежава фирми с общ годишен оборот 4.02 млрд. евро.

Първият магазин на JYSK отваря врати във втория по големина град в Дания – Орхус, на 2 април 1979 г. Днес веригата има повече от 2800 магазина и 23 хил. служители в 52 държави.В Германия и Австрия магазините се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

JYSK отваря първия си магазин в България през 2005 г. в Пловдив като част от JYSK франчайз, а през 2013 г. става част от групата JYSK Nordic. От 2014 г. растежът в България е изключително бърз и през септември 2019 г. веригата има общо 29 магазина в 19 града в страната.

През финансовата 2018 г., която за датската корпорация е от 1 септември 2017 г. до 31 август 2018 г., българските клиенти на JYSK надхвърлят 957 хил., а продажбите на дребно достигат близо 46.415 млн. лв. Ръстът при съпоставим брой магазини е 54.9%, а заедно с новите – 68.7%, посочиха за "Капитал" от компанията. Данните включват само приходите от магазинната мрежа без тези за склада в Божурище.

Онлайн продажбите имат 7% дял от общите приходи на веригата и отбелязват 32% ръст от септември 2018 г. до март т.г. Най-продаваните стокови групи са мебели, завивки и възглавници, сезонни продукти и обзавеждане за градината, уточняват от дружеството.

Все още няма коментари
Нов коментар