Дългове до 10 хил. лв. се обслужват с най-малко просрочия
Според проучване на колекторската АСВ ниската безработица води до промяна в профила на добрия длъжник
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Промяна в профила на добрия длъжник е засякло проучване на колекторската Агенция за събиране на вземания (АСВ), част от норвежката B2Holding. Анализът на база данни със задължения на 400 хил. физически лица за периода януари 2018 - януари 2019 година показва, че има изместване във възрастовата група и ако досега най-коректните платци са били между 50 и 60-годишни, то вече най-дисциплинирани са групата на 25 - 29-годишните. Жените са с 30% по-редовни в обслужване на задълженията си, а най-малко просрочия има при дълговете до 10 хил. лв.
Как изглежда добрият длъжник
Вътрешното проучване на АСВ показва, че вероятността за редовно плащане е по-голяма, ако длъжникът е от средноголям град и задълженията му идват по линия на стоков кредит, отпуснат за покупка на някакъв продукт. Все още задлъжнелите клиенти обслужват с най-нисък приоритет просрочените си сметки към телекомуникационните оператори, включващи мобилни услуги, телевизия, интернет, мобилни устройства, посочват в анализа си от компанията.
Оттам обясняват, че изместването на възрастовата група добри платци към по-младите се дължи на подобряващата се икономическа обстановка в страната и значителното намаляване на безработицата. Все по-важно за потребителите е и това, че навременното обслужване на задължения се отразява положително върху кредитния им профил.
Удобството има значение
Според АСВ един от факторите, които могат да повлияят върху поведението на длъжниците, е удобството при начините на изплащане. Поради тази причина компанията е разработила интернет платформа, през която длъжници могат да погасяват задължението си към нея онлайн по всяко време на денонощието без почивен ден.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.