"БМФ Порт Бургас" обяви поръчки за над 300 млн. лв.
Проектите са с европейско финансиране и ще разширят капацитета на пристанището на Кирил Домусчиев
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Пристанището на братята Кирил и Георги Домусчиеви в Бургас ще бъде разширено с над 300 млн. лв. европейски средства по "Механизма за свързана Европа". Предвижда се доизграждане на кейовите стени, което ще увеличи капацитета на двата терминала на пристанището и ще позволи да влизат по големи кораби, като проектът включва и доизграждане на жп ифраструктура и подобряване на връзките с жп мрежата.
Търговете за целта са обявени на 23 декември от концесионера на пристанището - фирмата на Домусчиеви "БМФ Порт Бургас". Документите за тях обаче са публикувани в регистъра на обществените поръчки на 27 декември.
Какво се планира
Поръчките са две. По-голямата, с обща индикативна стойност 261 млн. лв. без ДДС, е насочена към терминал "Бургас Запад" (за контейнери). Тя е разделена на два лота: за изграждане на кейови стени за корабни места 27 и 28 за 192 млн. лв. и съответно лот 2 за кейови стени за корабни места 25А и 26 с индикативна стойност на рамковото споразумение 69 млн. лв. без ДДС. Така ще бъдат създадени 4 нови корабни места с обща дължина 810 метра за кораби с до 15.5 метра газене.
Другата поръчка е за изграждане на кейова стена за корабно място 33 на терминал "Бургас-изток 2" (за насипни товари) и е за 61 млн. лв. без ДДС. Доизграждането на съществуващата кейова стена ще удължи корабното място, като е предвидено и драгиране на оперативната акватория и зоната за маневриране, както и изграждане на настилка и съоръжения, включително и жп коловоз. Преди време беше обяснено от компанията, че това ще позволи обособяването на площадка за обработка и съхранение на генерални товари и контейнери. Целта е да могат да се обработват кораби с газене до 14.6 метра и 120 хил. тона.
При по-малкия проект възложителят съобщава, че освен средства по Механизма за свързана Европа ще използва и собствени, и заемни. Изискването към кандидатите и по двете поръчки е през последните 5 години да са извършили поне 3 обекта за строителство идентично или сходно с предмета на поръчката.
Развитието на морския бизнес
Братята Кирил и Георги Домусчиева влязоха във водния сектор преди десетина години, като през 2008 г. 70% от Параходство "Български морски флот" бяха приватизирани от "Кей Джи маритайм шипинг" на холдинга им "Адванс пропъртис".
През флота и дружеството "БМФ Порт Бургас" станаха концесионери на пристанище Бургас и от 2012 и 2013 г. оперират съответно терминалите за насипни товари "Бургас-изток - 2" и за контейнери "Бургас-запад". Приходите на "БМФ Порт Бургас" за 2018 г. са над 300 млн. лв., като това направи компанията лидер във водния транспорт, а печалбата - близо 110 млн. лв. Общата сума на инвестираните средства от 2012 г. до момента е над 130 млн. евро.
10 коментара
Сладка работа
Браво, похвално! А ще им останат ли 50 млн. лв., за да платят за неизпълнения приватизационен договор и нарязаните за скрап кораби?
С европари бе финансиран и новият му завод в Пещера ,или по точно 320 млн лева. Сега още едни към 300. Но иначе не е олигарх и няма нищо общо с Боко.
До коментар [#3] от "azs41314323":
И в това какво лошо има? С европари се финансират множество български малки, средни и големи предприятия. Бих се радвал да имаше повече фирми, които да развиват производство тук чрез европроекти.
Домусчиеви са наглеци и олигарси, но това не трябва да се бърка с развитието на икономиката в България. Освен това те са много по-ситуационни сподръжници от други постоянни икономически кръгове. Всеки цент европари, вложен за производство в България (особено за износ) е повод за щастие.
Пари при пари отиват, европейските също.
До коментар [#4] от "Георги Георгиев
Говориш по принцип човече неща, които нямат нищо общо с България. Моята фирма съществува от 1995г. Всяка година си е плащала данъците и дълги години плащаше по-висок данък печалба от Лукойл и Мултигруп взети заедно! Всяка стотинка е изкарана с много труд и въпреки държавата. Всяка инвестиция е направена със собствени средства и изплатена. Въпреки това не са ни давали нити лев от държавата или от общината. Нямаме нито обществена поръчка нито европроект. В това положение са болшинството малки фирми. Да не говорим, че Гербавите вкараха изискване в единствената програма, която дава пари за малки фирми, проекта да е поне със 100 000 лв съфинансиране от държавата като това означава минимум 180-200 000 лв.. обща стойност на проекта и ако чиновниците от министерството не ти признаят извършен разход и решат да не ти платят, това означава ФАЛИТ !!! Така повярваха и фалираха хиляди малки фирми. Ние работим само на пазара и квото изкараме от там итвестираме и се храним. Колата ми втора употреба купена през 2000г., не съм ходил на екскурзия в чужбина, Имам 1 отпуска през лятото от петък и понеделник! То все още съм жив. В последните 10-15 години нещата се влошиха. Едни фирми на мафията получиха непотени пари и започнаха да се опитват да заграбват бизнесите на малките фирми. Работят на загуба и така фалират фирма след фирма. Те постоянно получават европари и обществени поръчки, а накрая се оказва, че имат огромни задължения, но са си продали фирмите на безимотен циганин. Но изведнъж са станали огромен частен монополист и ни вдигат за пореден път цените. Другите дето взимат европарите предназначени за догонване на западните фирме, са западните чуждестранни инвестиции, които се случват в България. Ако ти на това му викаш няма лошо, то аз имим желание вече да произвеждам Калашници! Защото тези огромни инвестиции, които се случиха по нашето море и планини, няма как да си върнат вложените пари с тези мижави сезони от по 2-3 месеца. Те всички се случиха с крадени от държавата пари.
Ти човече да си чувал нещо за първия милион на Кирил и Георги Домусчиеви? Да си им чувал имената преди Бойко Борисов да дойде на власт? България има периоди, в които са изниквали от нищито необеснимо богати и печеливши олигарси. И те винаги са до властта. Само по времето на Иван Костов такъв олигофрен не се появи, а всички се обединиха да го свалят от власт! ЗАЩО ЛИ?
До коментар [#7] от "proizvoditel":
По времето на Иван Костов се раздадоха за жълти стотинки почти всички заводи от соц-а. И май наистина никой не стана милиардер.. просто щото бяха некадърници тия дето взеха заводите и ги фалираха и продадоха за старо желязо. Отделно имаше един ресторантьор дето всъщност дръпна здраво.
Иван Костов и другите седесари с по две леви ръце разрушиха държавата. Където пипнаха трева не никне и сега... а те навсякъде пипнаха. Даже и в съдебната система.
Иначе за другото сте прав.
До коментар [#8] от "mickmick":
А вие спомняте ли си в какво състояние бяха тия заводи от соца. На входа и на изхода им мафията беше поставила фирми на Мултигруп, които обезкостиха тези предприятия. Печатаха се пари и им раздаваха заеми които отново отиваха в джобовете на мафията. Така тези заводи се оказаха с дългове много по-големи от стойността на активите им. Мафията направи и друго. Чрез апортиране на ценни активи в съвместни с мафията предприятия открадна златни активи на фирмите. Така например при приватизацията на "Златни пясъци"АД се оказа, че в дружеството от доскорошните 104 хотела, дискотеки и ресторанти... са останали само 4 хотела на задна линия.. Да не говорим, че приватизацията на работещите държавни предприятия я направи Жан Виденов, чрез масовата приватизация, която стартира през 1996г. Боновата ми книжка още е у мен. Играх за Камчия, Пампорово, днешното царство на ТИМ - Вамо"АД - Варна и т.н. Предприятията, които бяха затънали здраво ги разделиха в 2 списъка: първия беше от стратегически предприятия които не бива да фалират и втория от предприятия, които ако не бъдат продадени до 30.07.1999г. да бъдат ликвидирани. Дори Кремиковци, което Костов даде за 1 долар, с уговорката да върне заемите си, успя да върне почти всичко - а това беше над 1 милиард долара дългове основно към държавата. При продажбата на активите му след десетина години, въпреки купените 2 нови завода в чужбина и пуснатите нови линии, синдика взема за всички активи на комбината 315 милиона лева. Върви се извини на Иван Костов и му поискай прошка за обидите и наглите лъжи, които повтаряш.
Държавен вестник, брой 68 от 9.VIII 1996г.,
ЗАКОН ЗА ФИНАНСОВО ОЗДРАВЯВАНЕ НА ДЪРЖАВНИ ПРЕДПРИЯТИЯ
ЗАКОН ЗА ФИНАНСОВО ОЗДРАВЯВАНЕ НА ДЪРЖАВНИ ПРЕДПРИЯТИЯ
Обн. ДВ. бр.68 от 9 Август 1996г., изм. ДВ. бр.155 от 29 Декември 1998г.
Изтекъл срок на действие - действа до 30.06.1999 г.
Чл. 2. Предприятията по чл. 1 ЗФОДП се разделят на две категории в зависимост от значението им за националната икономика:
1. предприятия с определящо значение за националната икономика - приложение № 1;
2. други предприятия - приложение № 2.
Група А
Предприятия с определящо значение за националната икономика
Група Б
Други предприятия
Ето ти човече и един адрес от Капитал за да схванеш проблема:
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1996/0
Фирмите за изолация предават оздравителни програми до октомври 19 авг 1996
Правителството на Иван Костов, е назначено с Решение на 38 Народното събрание от 21 май 1997 г. Добре е да сме коректни, да проверяваме и да мислим, а не прости папагали.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.