ГБС спечели поръчките за разширяване на пристанището на Домусчиев в Бургас
Портът ще се модернизира за 310 млн. лв. без ДДС
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Главболгарстрой" спечели двете големи поръчки за разширение на "БМФ Порт Бургас" на братята Кирил и Георги Домусчиеви.
Това става ясно от публикуваните на сайта на компанията концесионер протоколи и решения за финалния избор. ГБС на фамилията Пешови печели поръчки на обща стойност 310 млн. лв. без ДДС. Началото на двата търга беше дадено в края на миналата година. Сега решението е отпреди почти месец, а в регистъра на КЗК не се откриват жалби, т.е. предстои подписване на договор.
Проектите предвиждат доизграждане на кейовите стени, което ще увеличи капацитета на двата терминала на пристанището и ще позволи да влизат по-големи кораби. Включено е и доизграждане на жп инфраструктура и подобряване на връзките с жп мрежата.
Дейностите трябва да бъдат финансирани с евросредства по "Механизма за свързана Европа", като "БМФ Порт Бургас" предстои да получи одобрение на финансирането от ресорния орган към Министерството на транспорта.
Търговете
По първата поръчка ГБС се състезаваше с "АТ Инженеринг 2000", която е участник и в другия търг. Дружеството е с мажоритарен собственик Илиян Терзиев, председател на Камарата на строителите в България.
Тя беше с обща индикативна стойност 261 млн. лв. без ДДС и е за разширяването на терминал "Бургас-запад", който е за контейнери. Целта е да бъдат създадени 4 нови корабни места с обща дължина 810 метра за кораби с до 15.5 метра газене. Поръчката съответно беше разделена на два лота: за изграждане на кейови стени за корабни места 27 и 28 за 192 млн. лв. и съответно лот 2 за кейови стени за корабни места 25А и 26 с индикативна стойност на рамковото споразумение 69 млн. лв. без ДДС.
ГБС печели и двете позиции с максималните 100 точки. Предложената цена от ГБС е 184.5 млн. лв. без ДДС по лот 1 и 66.5 млн. лв. без ДДС по лот 2. Офертата на другия кандидат е с 5 млн. лв. по-висока: 188.3 млн. лв. за лот 1 и 67.8 млн. лв. за лот 2.
И другия терминал
На втория търг има и трети кандидат - обединението ДЗЗД "Порт Бургас 2020", в което участие имат "Джи Пи груп".
Поръчката е за изграждане на кейова стена за корабно място 33 на терминал "Бургас-изток 2" (за насипни товари) и е за 61 млн. лв. без ДДС. Доизграждането на съществуващата кейова стена ще удължи корабното място, като е предвидено и драгиране на оперативната акватория и зоната за маневриране, както и изграждане на настилка и съоръжения, включително и жп коловоз. Освен средства по Механизма за свързана Европа ще използва и собствени, и заемни.
ГБС печели с 92.26 точки и цена 58.8 млн. лв. без ДДС. На второ място е обединението на "Джи Пи груп" с цена 59.9 млн. лв. и на трето остава "АТ Инженеринг 2000" с оферта 60 млн. лв.
Пристанище в развитие
Братята Кирил и Георги Домусчиеви влязоха във водния сектор преди десетина години, като през 2008 г. 70% от Параходство "Български морски флот" бяха приватизирани от "Кей Джи маритайм шипинг" на "Адванс пропъртис" - холдингът, обединяващ голяма част от бизнеса на братята.
Впоследствие през флота и дружеството "БМФ Порт Бургас" те станаха концесионери на пристанище Бургас и от 2012 и 2013 г. оперират съответно терминалите за насипни товари "Бургас-изток - 2" и за контейнери - "Бургас-запад".
"БМФ Порт Бургас" бързо се изстреля като лидер във водния транспорт със 104% ръст на приходите и над 300 млн. лв. оборот за 2018 г.
А отношенията Домусчиев - ГБС получават нов тласък. Миналата година строителният холдинг завърши новия завод на "Биовет" в Пещера, в който Домусчиеви инвестираха 300 млн. лв.
1 коментар
Пълен (съ)порт.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.