"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германско-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) награди за шестнадесети пореден път фирми, допринесли за развитието на българско-германските икономически отношения през изминалата година. Номинирани са 27 компании в четири категории, като членството в камарата не е условие за участие.

Наградата в категория "Голямо предприятие" спечели "Кауфланд България". През 2019 г. компанията откри във Велико Търново 59-ия си магазин в страната, в който инвестира 25 млн. лв. и отвори нови 100 работни места. Освен това веригата инвестира близо 67 млн. лв. в разширяване на логистичния си център в с. Стряма. Преди седмица във Варна заработи поредният нов хипермаркет "Куфланд", който е пети за града и в който са инвестирани 33 млн. лева. Компанията притежава собствен IT HUB, който през 2019 г. разшири дейността си и откри втори офис в страната с планове за удвояване на екипа.

В категория "Голямо предприятие" журито отреди второ място на "Луфтханза техник София", а трето - на "ТЕД БЕД".

Наградата на германската икономика в категория "Малко и средно предприятие" получи "Лигна груп". Компанията е специализирана в комплексно обзавеждане на обществени обекти в Европа. Работи с около 20 мебелни фирми подизпълнители в страната, печели множество търгове и обзавежда хотелски вериги, шоуруми на автомобилни компании, магазини в ЕС. Осигурява заетост на около 2500 души в цялата страна. "Лигна груп" отбелязва успешна 2019 г., след като обзаведе шест хотела на веригата B&B в Германия и един в Австрия. B&B планира да възложи на "Лигна груп" обзавеждането на нови осем хотела в Германия.

В категорията "Малко и средно предприятие" второ място зае "Роберт Бош", а трето - "ИХБ ШипДизайн".

"Лидл България" зае първо място в категорията "Социален ангажимент". Социално-отговорната политика на компанията се фокусира върху пет направления: околна среда, общество, продукти, служители и бизнес партньори. Инициативата "Ти и Lidl за по-добър живот" финансира значими проекти на граждански организации в цялата страна в четири тематични области: образование, околна среда, култура и историческо наследство, активен начин на живот. В трите издания на програмата досега веригата е дарила общо 545 000 лв. за 73 проекта в 44 населени места.

В категорията "Социален ангажимент" второто място зае "Кауфланд България", а на трето място две компании - "Овергаз" и "Мерк България", са получили равен брой точки.

За първи път тази година е въведена нова категория - "Стартъп компания". Наградата получи софтуерната "Девелиот", която работи в областта на IoT (Internet of Things) и най-вече - на индустриалния IoT. За 12 месеца от създаването му дружеството има 11 партньора по целия свят, 3 завършени проекта (от които 1 е международен), а повече от 20 са в процес на стартиране.

Второто място в категорията зае "Плейграунд енерджи", а третото - "Колибра".

В Германско-българската индустриално-търговска камара членуват 600 фирми, институции, организации и физически лица. Тя е част от световната мрежа на германските външнотърговски камари, които предлагат опит, контакти и услуги в 93 страни по света.