НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

"Кауфланд България" с 30% годишен ръст на продажбите на текстилни изделия под собствени марки

Веригата предлага над 700 артикула, 600 от които са изработени от органичен памук

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Кауфланд България" отчита 30% ръст на продажбите на текстилни изделия през миналата година под собствени марки, съобщи за "Капитал" Елисавета Андонова от отдела за корпоративни комуникации. Компанията все още не е обявила годишните си резултати в страната, а през 2018 приходите й достигнаха 1.572 млрд. лв.

Веригата предлага дрехи и текстилни изделия под шест собствени бранда: Oyanda (за жени), Tawnland (за мъже), Kuniboo (за най-малките), Hip&Hopps (за деца в училищна възраст), Newletics (за спорт), Liv&Bo (за дома). Под тях се предлагат над 700 артикула, 600 от които са изработени от органичен памук.

Според глобалните стандарти

Дрехите под собствените марки на веригата са сертифицирани по стандарта GOTS, който гарантира устойчивото производство на текстил по цялата верига - биологично произведени естествени суровини, екологични и социално отговорни производствени процеси, опаковане, прозрачно обозначаване.

Един продукт може да носи "GOTS органичен етикет", само ако е произведен от поне 95% естествено отгледани органични влакна, а за да притежава печата на GOTS "Произведено от", се изискват поне 70%.

Памукът, от който са произведени собствените текстилни марки на "Кауфланд", както и работното облекло на екипа на компанията, се отглежда органично, което означава по-малък разход на вода в сравнение с конвенционалните методи, без изкуствени торове, химически дефолианти и хлор. Над 200 продукта от собствения текстил на "Кауфланд" са създадени от 100% биопамук (артикули под марката Kuniboo), съобщиха от веригата.

Текстилът под собствените марки е сертифициран и по стандарта Ökotex 100, който гарантира, че всички части на артикула (материя, копчета, етикети, цветове, конци, ципове) отговарят на поставените изисквания и критерии.

По-малко пластмаса

За опаковките на текстилните изделия вместо пластмаса компанията използва хартия и картон, сертифицирани по стандарта FSC (за устойчиво стопанисване на горите по целия свят).

Веригата си е поставила за цел до 2025 г. да намали използването на пластмаса с най-малко 20% и да гарантира 100% рециклируемост на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти.

Лимитираната спортна линия дрехи Newletics например е изработена от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Колекцията е част от международната стратегия RЕset Plastic на дружеството майка Schwarz Group, която се основава на пет основни направления: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch.

От 2013 г. "Кауфланд" не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти, уточниха от компанията.