"Тед-бед", "Нухелт" и "Алианц" взеха наградите на германската икономика

Общо 33 бяха номинациите в 15-ото издание на конкурса, който отличава компаниите с принос към двустранните отношения

Германо-българската търговско-индустриална камара раздава наградите си за 15-а поредна година
Германо-българската търговско-индустриална камара раздава наградите си за 15-а поредна година
Германо-българската търговско-индустриална камара раздава наградите си за 15-а поредна година    ©  Георги Кожухаров
Германо-българската търговско-индустриална камара раздава наградите си за 15-а поредна година    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Тед-бед", "Нухелт" и "Алианц България холдинг" са големите победители в годишните награди на германската икономика за 2018 г., които бяха връчени от Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) на церемония в четвъртък вечерта. Инициативата се организира за 15-и пореден път и цели да отличи компаниите с принос към развитието на българско-германските икономически отношения през последната година, като членството в камарата не е условие за участие.

В последното издание на конкурса се включиха общо 33 компании. В категорията "Голямо предприятие" бяха номинирани 14 дружества, в "Малко и средно предприятие" - 11, а 8 проекта се състезаваха за отличие в категорията "Социален ангажимент". Кандидатурите се оценяват от жури, което включва представители на ГБИТК, Министерството на енергетиката, Института за пазарна икономика, Института за икономическа политика, специализираните комисии "Икономическо развитие", Compliance и "Право" към ГБИТК, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и Българската агенция за инвестиции.

Победителят при големите

Наградата в категорията "Голямо предприятие" получи производителят на матраци "Тед-бед". През 2018 г. компанията е увеличила износа си с 20%, като вече 50% от оборота й се дължи на продажби извън страната. През миналата година дружеството е инвестирало 10 млн. лв. в изграждането на нова производствена база с площ 14 хил. кв.м към вече действащите 29 хил. кв.м. В момента тече подбор и обучение на 100 нови служители за разширеното производство. По данни на Центъра за промишлени изследвания (CSIL) в Милано половината от износа на матраци от България към Германия се осъществява от "Тед-бед". Компанията е доставчик на някои от най-големите германски вериги (Kaufland и Metro).

Финалисти в същата категория бяха също производителят на автомобилни климатични системи "Бер-Хелла Термоконтрол" (BHTC) и логистичната компания "Шенкер". През 2018 г. BHTC започна разширение на завода си в индустриалната зона в Божурище с допълнителна инвестиция 32 млн. лв. С приключването на проекта тази година компанията ще увеличи производствения си капацитет с 80% и ще разкрие допълнително 250 работни места. През миналата година "Шенкер" разшири логистичния си терминал в Божурище, като удвои площта за логистика със стелажна система за съхранение на стоки.

Малко и средно предприятие

В категорията "Малко и средно предприятие" големият победител е производителят на оризови снаксове с марката Rice Up "Нухелт". Компанията е само на две години, но вече се наложи на българския пазар и достигна до 55 държави по целия свят. През миналата година "Нухелт" е увеличила дела на експорта си от 54 на 74%. От общите продажби навън делът на износа към Европа е нараснал от 43 на 83%. Компанията е започнала партньорство с веригата LIDL, за която произвежда продукти под собствената марка Sondey. Това е най-значителният проект, благодарение на който фирмата стъпва в 10 европейски страни.

В същата категория до финала достигнаха също "Пентакс медикъл" и "Смарт органик". "Пентакс медикъл" е част от японската HOYA Corporation и е най-голямото европейско предприятие за ремонт и монтаж на медицински ендоскопи. През миналата година компанията удвои производствената си площ в Пловдив, като целта е там да се извършват всички големи ремонти за региона Европа, Близък изток и Африка. Очакваните приходи за 2018 г. са 45.5 млн. лв., или с 60% повече от предходната година. "Смарт органик" през 2018 г. придоби останалите 49% от "Роо бранд" и стана едноличен собственик на фирмата - производител на барчетата Roobar. По данни към края на ноември компанията е увеличила продажбите си с 14% на годишна база, като близо 50% са от износ към над 20 държави. Фирмата стана и основен доставчик на LIDL Germany.

Корпоративна социална отговорност

Общо 8 компании бяха номинирани в категорията "Социален ангажимент", където за победител беше определен "Алианц България холдинг" за инициативите му в областта на изобразителното изкуство. От 11 години компанията организира национален конкурс за живопис, скулптура и графика със съдействието на Съюза на българските художници. Досега са проведени шест издания с над 36 изложби в цялата страна, а част от творбите са представени и в чужбина. Проектите на другите два финалиста - "Фесто производство" (част от концерна за индустриална автоматизация Festo) и производителят на компоненти за ловно и спортно оръжие "Габинвест", са в областта на образованието, подготовката на кадри и повишаване на квалификацията на персонала.

Все още няма коментари
Нов коментар