🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции

Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев компания за мобилен маркетинг вече е получила общо финансиране за 125 млн. долара

Съоснователят Момчил Кюркчиев, новият главен изпълнителен директор Джордж Керик и новият финансов директор Шери Хюстън
Съоснователят Момчил Кюркчиев, новият главен изпълнителен директор Джордж Керик и новият финансов директор Шери Хюстън
Съоснователят Момчил Кюркчиев, новият главен изпълнителен директор Джордж Керик и новият финансов директор Шери Хюстън    ©  Leanplum
Съоснователят Момчил Кюркчиев, новият главен изпълнителен директор Джордж Керик и новият финансов директор Шери Хюстън    ©  Leanplum
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Базираната в Силициевата долина компания за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, привлече финансиране за още 27 млн. долара. Сумата е част от започналия преди години инвестиционен рунд D, в който бяха набрани досега 52 млн. долара, а общо досега компанията е получила 125 млн. долара. Оценката й не е известна.

Новото финансиране е водено от досегашните инвеститори Norwest Venture Partners и Shasta Ventures, а в него участват и Kleiner Perkins, Canaan както и българският фонд LAUNCHub. От Leanplum съобщиха, че парите ще бъдат използвани за развитие и маркетинг на продукта на компанията. В същото време бяха обявени и значителни промени в управлението на фирмата. Джордж Керик влиза в Leanplum като президент и главен изпълнителен директор и поема управлението на всички екипи и процеси в компанията. Той има значителен опит в Силициевата долина, където е ръководил фирми като A.C. Nielsen, Flycast, Placeware, Wine.com и Tapjoy. Шери Хюстън пък е новият финансов директор, като е заемала същата длъжност и в Comscore и LiquiBox. Досегашният изпълнителен директор Мюмчил Кюркчиев става главен продуктов директор.

"Щастлив съм от възможността Джордж да се присъедини към екипа и силно вярвам, че безценният му управленски опит в компании от калибъра на Leanplum ще ускори и затвърди значително позициите ни в световен мащаб. Като българин обаче моя лична мисия винаги е била да изградя успешна компания, която има достъп до световни пазари и инвестира в развитието на българския талант", обяви Кюркчиев в официалното съобщение за финансирането.

Leanpum е създадена от Момчил Кюркчиев и колегата му в Google Андрю Фърст в Силициевата долина. Двамата основават компанията с първоначалната идея да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна облачна платформа за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Компанията има и R&D офис в София, както и офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Сингапур и Амстердам.

Според Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum и отговарящ за българския екип, новото финансиране ще бъде използвано и за разрастване на офиса в София, който е вторият по големина за компанията и основен двигател на развойната дейност (виж блиц интервюто). От Leanplum обявиха, че през миналата година около 2 млрд. души са използвали приложения и сайтове, които разчитат на услугите на компанията, а общо 150 млрд. съобщения са преминали през платформата й.

Q&A

Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum

Ще се отрази ли новата инвестиция и на българския офис?

- Leanplum - България, e вторият по големина офис от общо шест в Северна Америка, Европа и Азия. Създаден през 2014 г., офисът в София винаги е заемал централна позиция в стратегическото развитие на компанията и продължава да бъде основен двигател на развойната дейност в Leanplum. Допълнителното финансиране към инвестиционен рунд D затвърждава доверието, което партньори и инвеститори имат в компанията, и насърчава амбициозните ни цели за експоненциален pacтeж и тpaнcфopмaция нa глoбaлния маркетинг. Този растеж има пряк ефект върху разрастването на българския офис и инвестициите, които компанията прави в развитието на българския талант.

Колко голям е той в момента и какви са очакванията ви за тази година?

- Към днешна дата офисът на Leanplum в България наброява близо 60 души в различни екипи и сфери на продуктовата разработка, техническа поддръжка, финанси, човешки ресурси и продажби. Основен фокус за 2020 г. остава разрастването на инженерния ни екип в области като backend и мобилна разработка. Щастливи сме, че можем да предоставяме продуктови предизвикателства и работни условия, които привличат най-добрите в сектора и мотивират успешни българи в чужбина да се реализират обратно в родината. Leanplum се намира в един от най-динамичните и интересни моменти от своето развитие и това да бъда част от силен екип като този в България ме прави изключително щастлив.
Все още няма коментари
Нов коментар