Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции
Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев компания за мобилен маркетинг вече е получила общо финансиране за 125 млн. долара
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Базираната в Силициевата долина компания за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, привлече финансиране за още 27 млн. долара. Сумата е част от започналия преди години инвестиционен рунд D, в който бяха набрани досега 52 млн. долара, а общо досега компанията е получила 125 млн. долара. Оценката й не е известна.
Новото финансиране е водено от досегашните инвеститори Norwest Venture Partners и Shasta Ventures, а в него участват и Kleiner Perkins, Canaan както и българският фонд LAUNCHub. От Leanplum съобщиха, че парите ще бъдат използвани за развитие и маркетинг на продукта на компанията. В същото време бяха обявени и значителни промени в управлението на фирмата. Джордж Керик влиза в Leanplum като президент и главен изпълнителен директор и поема управлението на всички екипи и процеси в компанията. Той има значителен опит в Силициевата долина, където е ръководил фирми като A.C. Nielsen, Flycast, Placeware, Wine.com и Tapjoy. Шери Хюстън пък е новият финансов директор, като е заемала същата длъжност и в Comscore и LiquiBox. Досегашният изпълнителен директор Мюмчил Кюркчиев става главен продуктов директор.
"Щастлив съм от възможността Джордж да се присъедини към екипа и силно вярвам, че безценният му управленски опит в компании от калибъра на Leanplum ще ускори и затвърди значително позициите ни в световен мащаб. Като българин обаче моя лична мисия винаги е била да изградя успешна компания, която има достъп до световни пазари и инвестира в развитието на българския талант", обяви Кюркчиев в официалното съобщение за финансирането.
Leanpum е създадена от Момчил Кюркчиев и колегата му в Google Андрю Фърст в Силициевата долина. Двамата основават компанията с първоначалната идея да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна облачна платформа за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Компанията има и R&D офис в София, както и офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Сингапур и Амстердам.
Според Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum и отговарящ за българския екип, новото финансиране ще бъде използвано и за разрастване на офиса в София, който е вторият по големина за компанията и основен двигател на развойната дейност (виж блиц интервюто). От Leanplum обявиха, че през миналата година около 2 млрд. души са използвали приложения и сайтове, които разчитат на услугите на компанията, а общо 150 млрд. съобщения са преминали през платформата й.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.