🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Ikea отвори виртуален магазин в китайската платформа Tmall

Компанията описва хода като "тест" и гледа на него като възможност да достигне до повече китайски клиенти

Заради епидемията от коронавирус мебелният гигант временно затвори всички 30 магазина в Китай в края на януари. Това отключи преориентиране на някои бизнеси към доставки по домовете – хората странят от моловете, а тези под карантина прекарват много време у дома
Заради епидемията от коронавирус мебелният гигант временно затвори всички 30 магазина в Китай в края на януари. Това отключи преориентиране на някои бизнеси към доставки по домовете – хората странят от моловете, а тези под карантина прекарват много време у дома
Заради епидемията от коронавирус мебелният гигант временно затвори всички 30 магазина в Китай в края на януари. Това отключи преориентиране на някои бизнеси към доставки по домовете – хората странят от моловете, а тези под карантина прекарват много време у дома    ©  Reuters
Заради епидемията от коронавирус мебелният гигант временно затвори всички 30 магазина в Китай в края на януари. Това отключи преориентиране на някои бизнеси към доставки по домовете – хората странят от моловете, а тези под карантина прекарват много време у дома    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Ikea започна да продава мебелите си чрез онлайн платформа за търговия от трета страна. Шведският производител отвори виртуален магазин в потребителска платформа, собственост на гиганта Alibaba, в опит да достигне до повече китайски клиенти.

Най-големият производител на обзавеждане в света започна да търси възможности как и къде да продава с помощта на водещите онлайн сайтове за търговия преди повече от две години, съобщава Financial Times. През миналата седмица компанията е започнала да продава маси със столове, скринове и още 3800 други продукта в B2C платформата Tmall.

"Тестът"

Новият магазин първоначално ще обслужва клиенти от Шанхай, Дзянсу, Джъдзян, Анхуей, а целта е той да бъде разширен и до други градове. Ikea и Tmall ще потърсят и други възможности за сътрудничество, включително ще разгледат и бъдещите тенденции за домашно обзавеждане на китайските потребители.

Изпълнителният директор на собственика на бранда Inter Ikea Йон Абрахамсон Ринг обозначи решението като "тест" и го нареди до преориентиране към по-малки магазини и създаване на приложения за виртуална реалност, за да илюстрира как ритейлърът трансформира бизнеса си.

"Това е работа, която продължава от известно време: да проумеем стъпките, които трябва да направим в Китай, за да достигнем до повече хора - къде пазаруват, къде прекарват време", споделя мениджърът за операции на дребно Толга Йончу.

Шведският производител загатна, че търси и друга уеб платформа за търговия на мебели, която включва и стоки от конкуренти - нещо подобно на Zalando и Asos, които продават както евтини, така и скъпи маркови дрехи. Това става ясно от съобщение на изпълнителния директор на Inter Ikea до Financial Times през миналата година.

Бизнес трансформация

Продуктите на Ikea се продават в платформи на трети страни като Amazon, но не директно от компанията и често с големи надценки за разлика от пазарните им цени. Мениджмънтът на Inter Ikea премахна продуктите си от сайта на Джеф Безос през 2019 г. с аргумента, че предизвикателствата пред продажбата на сглобяеми мебели в подобни сайтове са трудни за преодоляване. Компанията е загрижена и за запазване на идентичността си в сайтове за търговия от трети страни.

Ikea е по средата на най-голямата трансформация на бизнес модела си от 77 години насам. Тя се отказва от политиката си да "принуждава" клиентите да пътуват до обектите си извън населените места, за да транспортират мебелите си до дома. Вместо това шведската компания ще даде повече възможности на потребителите да пазаруват онлайн или в центровете на градовете, както и да плащат за допълнителни услуги.

Фирмата също тества и отдаване на обзавеждане под наем в няколко страни, за да проучи дали абонаментните програми за студенти и малки бизнеси биха потръгнали.

Ikea се адаптира към онлайн търговията в Китай сравнително бавно. Пазарът там носи едва 6% от глобалните приходи на мебелната компания. През 2018 г. тя започна онлайн продажби в собствен китайски уебсайт, но те донесоха само 5% от приходите през изминалата година.

Все още няма коментари
Нов коментар