IKEA открива нов физически магазин във Варна

Търговският обект ще бъде разположен в Delta Planet Mall и ще бъде отворен през втората половина на 2020 г.

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

IKEA открива нов магазин във Варна, който ще замени досегашния център за поръчки на веригата в морския град. Търговският обект ще бъде разположен в Delta Planet Mall на бул. "Сливница" 185 и ще бъде отворен през втората половина на 2020 г., съобщиха от компанията.

Магазинът ще бъде разположен върху 8000 кв. метра, от които 5400 са търговска площ. Той ще бъде по-малък от стандартния формат обекти на шведската верига, но по-голям от сегашния център за поръчки на IKEA във Варна, уточняват от българския офис.

"Новият обект ще разчупи познатия досега формат – огромни магазини IKEA далеч от града. Новата концепция изисква изграждане на магазини в удобна и достъпна за хората локация, близо до мястото на живеене, пазаруване и почивка", коментира за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

Новата глобална стратегия

"Обектите на IKEA ще продължат да се доближават все повече до хората по целия свят – това е глобална стратегия на марката", каза още Цонева. Сред новите локации според актуалната концепция е магазинът IKEA La Madeleine. Той се намира в центъра на Париж и около 2 милиона души могат да стигнат до него с помощта на градски транспорт в рамките на 20 минути. Нов магазин в малък формат отвори врати тази година и в Москва в търговския център "Авиапарк", уточни Йоана Цонева.

"Скъсяваме дистанцията с клиентите, за да направим пазаруването още по-удобно", казва по този повод Торбьорн Льоф - главен изпълнителен директор в Inter IKEA Group.

Разширяване в България и по света

Шведският мебелен гигант IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи франчайз правата за IKEA и за Гърция и Кипър. В България групата има един магазин в столицата (от септември 2011 г.) , три центъра за поръчки – във Варна (юли 2015 ), Бургас (2016) и Пловдив (декември 2018), както и онлайн продажби от април 2015 в цялата страна. По данни на компанията през 2018 г. посетителите в обектите на IKEA в страната надхвърлят 2.9 млн.

Миналата година дружеството инвестира 300 хил. евро в обновяване на част от магазина в София. Пак през 2018 г. логистичното обслужване за клиентите на центровете за продажба във Варна и Бургас, както и онлайн доставките на IKEA в страната бяха поети от българския клон на "Карго-партнер" (Cargo-partner), избран след тръжна процедура.

Според последните публикувани в Търговския регистър данни през календарната 2018 "Хаус маркет България" отчита над 111 млн. лв. приходи и над 13 млн. лв. печалба.

За финансовата 2019 година, която за IKEA е от 1 септември 2018 до 31 август 2019, шведската верига отчита 6.5% ръст на продажбите на дребно на продукти и услуги, достигащи до 41.3 млрд. евро.

През следващите години плановете на веригата включват отваряне на нови магазини IKEA и платформи за онлайн продажби в Макао, Пуерто Рико, Чили, Колумбия, Перу, Мексико, Естония, Украйна, Нова Зеландия, Словения, Виетнам и Филипините.