🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Продажбите на "Т-Маркет" са се увеличили с 12.6% през 2019 г.

България е вторият най-бързо растящ пазар на групата Maxima след Полша

Веригата има 82 магазина в България към края на 2019 г.
Веригата има 82 магазина в България към края на 2019 г.
Веригата има 82 магазина в България към края на 2019 г.    ©  Георги Кожухаров
Веригата има 82 магазина в България към края на 2019 г.    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на магазините "Т-Маркет" са се увеличили с 12.6% през миналата година и са достигнали 149.5 млн. евро. Това показва отчетът на Maxima Grupe, която е собственик на българската верига чрез дружеството "Максима България". С този резултат страната се нарежда на второ място като най-бързо растящ пазар за групата след Полша. В България Maxima има 82 магазина към края на 2019 г.

По-ниска оперативна печалба

Част от двуцифреното увеличение на оборота в България се дължи на откриването на нови магазини - общо 8 през миналата годна. Ако се изключат новите обекти, ръстът на приходите е 4.7% през 2019 г. От Maxima посочват, че това е повече от сравнително слабия среден ръст на пазара като цяло, който е бил 3.7%.

Печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBIDA) на "Т-Маркет" се е понижила до 630 хил. евро през миналата година спрямо 780 хил. евро за 2018 г. Нетната загуба е намаляла до 1.2 млн. евро от 2.9 млн. евро за предходната година. По-слабият оперативен резултат се дължи на ръста на отписаните запаси в магазините и по-високите заплати и други разходи. Върху печалбата влияние са оказали и разходите за преустройство и ребрандиране на бившите магазини "Триумф", след като миналата година бяха наети 11 обекта от веригата в Пловдив, посочват от Maxima.

Групата

Като цяло групата приключва 2019 г. с оборот от малко под 4 млрд. евро, което е ръст от 15.7% на годишна база. Ако се изключат новооткритите магазини, ръстът на продажбите е 3.4%. От всичките пет държави, в които Maxima работи - Литва, Латвия, Естония, Полша и България, най-значително е увеличението на приходите в Полша - 15.2%, което частично се дължи на придобиването на полската верига Stokrotka през април 2018 г. Без постъпленията от новите магазини полският ръст е колкото българския - 4.7%. За 2019 г. оперативната печалба на Maxima се е повишила с 4.9% до 234.5 млн. лв. (като се изключи ефектът от данъчните промени).

Групата има общо 1230 обекта в петте страни. Освен това тя има и онлайн магазин - Barbora, който предлага храни в Литва, Латвия и Естония. През миналата година приходите от електронна търговия са се увеличили с 32.3% и са генерирали 1.7% от общия оборот в прибалтийските държави.

Във връзка с пандемията от коронавирус от групата отчитат, че се наблюдава забавяне на доставките, което понякога води до временна липса на някои продукти в магазините. Като цяло обаче това не се отразява съществено на резултатите на Maxima. Оценката на групата е, че ликвидните й позиции са адекватни, а бизнесът е много гъвкав и може да поеме евентуални негативни ефекти от икономическото забавяне. Нещо повече, Maxima бързо се приспособява и реагира на ситуацията, като разширява услугите си за електронна търговия, посочват от там.

Все още няма коментари
Нов коментар