🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Продажбите на "Т-Маркет" са нараснали с над 23% към края на юни

Увеличението е резултат от разширение на веригата, която вече има и онлайн доставки в София и Пловдив

Продажбите в съществуващите обекти са нараснали с 6.7%, главно заради инфлацията
Продажбите в съществуващите обекти са нараснали с 6.7%, главно заради инфлацията
Продажбите в съществуващите обекти са нараснали с 6.7%, главно заради инфлацията    ©  Георги Кожухаров
Продажбите в съществуващите обекти са нараснали с 6.7%, главно заради инфлацията    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Магазините "Т-Маркет" са увеличили продажбите си с 23.4% през първата половина на годината в сравнение със същия период на миналата. Така към края на юни приходите достигат 88.2 млн. евро (172.5 млн. лв.), показва отчетът на Maxima Grupe, която е собственик на веригата през местното дружество "Максима България". Това е най-големият ръст, отчетен в рамките на групата, която има магазини също в Литва, Латвия, Естония и Полша.

Резултати

Основната причина за по-високите приходи в България е разширението на мрежата от обекти. В момента "Т-Маркет" има общо 85 физически магазина (82 към края на 2019 г.) в страната, а освен това вече работи и интернет магазин за София и Пловдив. Компанията започна да прави онлайн доставки точно в разгара на епидемията - през април, макар че работи по идеята отпреди извънредното положение.

Без да се смятат новите обекти, продажбите на "Т-Маркет" също растат, макар и по-малко - с 6.7%. От групата уточняват, че както и в Полша, по-високите приходи от съществуващи магазини се дължат главно на инфлацията, а не толкова на ръст в обемите.

Печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) на бизнеса в България нараства тройно, като достига 4.9 млн. евро. Нетният резултат остава отрицателен, но загубата намалява до 1.4 млн. евро от 1.9 млн. евро за същия период на миналата година.

Групата

Продажбите на цялата група са нараснали с 6.3% през първата половина на 2020 г. до малко над 2 млрд. евро. Приходите от съществуващи магазини са се увеличили с 1.2%, като Maxima отчита силно първо тримесечие с ръст 5.2% и спад през второто тримесечие с 3.4% заради ограничителните мерки в много държави покрай коронавируса. В прибалтийските държави увеличението на приходите е 3.9%, но съществуващите обекти отбелязват спад с 1.5% за полугодието.

Пандемията обаче е ускорила преминаването на потребителите към електронна търговия, става ясно от отчета на групата. В резултат на това приходите през този канал в прибалтийските държави са се удвоили през първите шест месеца на 2020 г. спрямо същия период на миналата година, като са достигнали 14.5 млн. евро.

Независимо от негативното влияние на COVID-19, консолидираната EBITDA на групата се е увеличила до 163 млн. евро, а маржът на печалбата се е покачил от 7.4% на 8%. Това се дължи главно на силните резултати през първото тримесечие и на мерки за ограничаване на разходите в Литва и Полша, посочват от Maxima.

Все още няма коментари
Нов коментар