Сделките през AppStore на Apple са били за над 500 млрд. долара
За пръв път компанията представя оценка за годишния бизнес през платформата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Apple обяви, че през екосистемата на нейния AppStore е извършена търговия за "над половин трилион долара" през 2019 г. Повече от 85% от този обем станала чрез сделки, от които фирмата не е взела комисиона.
Вчера американската компания публикува резултати от проучване, което показва, че нейната платформа App Store е стимулирал продажби от 458 млрд. долара миналата година от категории като търговия на дребно с физически стоки, транспорт и реклама, от които компанията не е печелила.
Изследването е поръчано от компанията, а е било направено от икономисти от консултантската фирма Analysis Group. Новината идва в момент, в който Apple и други технологични гиганти в САЩ са изправени пред засилен контрол и съмнения за нечестна конкуренция, съобщава Reuters.
Новината почти съвпада с информацията от днес, че Европейската комисия е започнала няколко разследвания срещу Apple по подозрения в антиконкурентни практики в различни области. Едното разследване е въз основа на жалба от шведската музикална стрийминг услуга Spotify, която обвинява американския гигант в монополно положение на пазара за онлайн музика. Второто е по подозрения в антиконкурентно поведение чрез услугата за разплащания Apple Pay.
Колко е силна платформата
С помощта на изследването за пръв път компанията се опитва да определи количествено дейността на App Store, която не води до комисиона за нея. Проучването показва, че платформата има по-широко влияние - тя е генерирала общо 519 млрд. долара от фактуриране и продажби през 2019 г., от които 413 млрд. са били от физически стоки и услуги.
Общата сума изключва продажбите, генерирани от версиите за Android и Windows на едни и същи продукти, а е само за приложения, работещи на платформите iOS, Mac, Watch и Apple TV на технологичната компания.
Проучването установява, че 45 млрд. долара са дошли от реклама в приложенията. Останалите 15% от общата дейност в App Store - около 61 млрд. долара, са от дигитални стоки и услуги като музикални и видеоабонаменти или покупки чрез приложения в игри. Компанията от Купертино обикновено взима 30% комисиона от подобни транзакции.
Най-голямата част от продажбите са били направени в Китай - 246 млрд. долара, следвани от САЩ - 138 млрд., Европа - 51 млрд., и Япония - 37 млрд.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.