Big Tech акциите в САЩ са с нови исторически рекорди, NASDAQ преодоля кризата

Петте най-големи технологични компании вече струват общо над 6 трлн. долара

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Борсовият индекс NASDAQ, от който са част всички големи листнати технологични компании, снощи премина за пръв път кота 10 хил. пункта. Макар постижението да бе докоснато само за кратко, NASDAQ приключи трета поредна сесия на рекордно високо ниво.

Само преди месец се срина с 30% в рамките на един месец - между 20 февруари и 20 март, заради коронавируса. Технологичните гиганти като Apple, Amazon, Microsoft, Facebook и Googlе, известни и като Big Tech, се оказаха безспорните победители от създалата се кризисна ситуация около COVID-19. Те са и в основата на ръста на другите два големи индекса в САЩ - Dow Jones и S&P, където гигантите също са компоненти.

Говори ми в трилиони

Към този момент три от петте компании се оценяват на над трилион долара. Apple достигна рекордна оценка от 1.5 трлн. долара, Microsoft - 1.44 трлн. долара, а Amazon - 1.3 трлн. долара. Alphabet, компанията - майка на Google, е на границата с пазарна капитализация от 990 млрд. долара, а Facebook струва на борсата "едва" 680 млрд. долара. Така общата цена на петте най-големи технологични компании вече надхвърля 6 трлн. долара. Те са и петте най-големи листнати компании в САЩ. По света има само една фирма с по-голяма пазарна капитализация от Apple - саудитския държавен петролен гигант Saudi Aramco, чиято оценка към 8 юни е 1.6 трлн. долара.

Ръстът на технологичните гиганти на борсата ги прави не само по-скъпи в абсолютна стойност, но и далеч по-силни в релативен. Компаниите от никой друг сектор не преминаха толкова леко през борсовата криза през изминалите месеци, нито успяха да надминат оценката си от рекордните стойности през февруари.

Чисто софтуерните компании като Google, Facebook и Microsoft успяха да пренесат дейността на стотиците си хиляди служители към дистанционен режим в рамките на едва няколко дни през март. Apple понесе някои щети заради затворените си физически магазини, но усили фокуса си върху услуги като стрийминг. Amazon от своя страна се превърна в доставчик на всякакви продукти за милиони хора по време на пандемията, което наложи и масово наемане на 175 хил. нови служители от март насам.

Все още няма коментари
Нов коментар