🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Lime се завръща в София след 6-месечно отсъствие

Компанията за тротинетки под наем сваля цените и отново планира да се разшири в страната

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Електрическите тротинетки на Lime се завръщат в София с осезаемо по-ниски цени, съобщиха от компанията. Новината идва шест месеца след като Lime прибра тротинетките си от улиците на столицата заради обявеното извънредно положение заради коронавируса през март. В този период самата глобална компания имаше пазари, на които работеше и такива, на които спря работа. Причината София да се окаже във втората графа, макар да нямаше тежки мерки срещу вируса, се оказа слабият туристически сезон.

Пред "Капитал" оперативният мениджър на компанията за България и Гърция Петко Анчев коментира, че Lime се връща на софийския пазар с 200 тротинетки и готовност тази бройка да се повиши. Същевременно цените ще паднат до 1.20 лв начална такса и 0.25 лв. на минута след това. Досега цените бяха 1.60 лв. фиксирано начало и 0.30 лв. на минута.

"Идея за сваляне на цените имаше още отдавна, като отговор на критиките, че електрическите тротинетки струват колкото такси или Spark", коментира Анчев. Това може да доведе до корекции на цените и при другите участници на пазара. Българската Hobo отдава тротинетките си за 1.60 лв. + 0.20 лв. на минута, а Brum - за 1.50 лв. + 0.30 лв. на минута, идентични на предишните цени на Lime.

След мъртвия сезон

За разлика от Lime конкурентните тротинетки на Hobo и Brum (която работи под лиценз на американската Bird) не напуснаха улиците по време на коронавируса, което им дава известно предимство преди началото на есенния сезон. Същевременно според Анчев компанията е получавала множество запитвания кога ще се върне на пазара.

"Ние не затворихме навсякъде. Lime имаше един силен сезон на глобално ниво, включително и в съседна Гърция. В София обаче липсваше обичайният туристически поток, а много хора, които напуснаха столицата при затварянето през пролетта, така и не се върнаха в града. Сега очакваме това да се случи с настъпването на есента", коментира още Анчев. Той припомни, че и миналата година, при дебюта на Lime и въобще електрическите тротинетки в София това отново стана в края на август.

До този момент Lime има регистрирани над 30 хил. български потребители, а в рамките на София са извършени над 150 хил. пътувания. Според Анчев Lime не е изоставила плановете си за разширение в рамките на страната, които бяха актуални при първоначалното стъпване на българския пазар преди година. "Разглеждаме няколко града, които са популярни туристически дестинации. Вече смятаме, че можем да влезем там и при по-малък брой туристи", коментира той, а по отношение на това кога би могло да се случи Анчев добави, че е възможно да има новини "още тази година".

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dtrendafilov avatar :-|
    Deyan T
    • - 1

    Това са глупости. Тези имат най-некадърното обслужване, откраднали са им сигурно 1/3 от активите и според мен всичко това е заради местния мениджмънт.
    Да се стягат, защото конкуренцията е стабилна.

    Нередност?
Нов коментар