🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на завода си

В София се произвеждат и опаковат 2.5 млн. шоколадови десерта KitKat Chunky дневно

''Нестле България''    ©  ''Нестле България''
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на софийската си производствена фабрика. Част от средствата са за нова роботизирана поточна линия за опаковане на KitKat, в резултат на което компанията ще намали загубите, свързани с опаковъчен материал.

16 хиляди тона годишно

Фабриката на "Нестле" е един от петте компетентни центъра за производството на KitKat - за иновации и реновации в продукта за регион Европа, Близкия изток и Северна Африка. Тук се произвеждат 16 хил. тона продукта годишно.

"Новата роботизирана поточна линия ще позволи производството да бъде по-бързо и ефективно. Ще можем да осигурим също по-безопасна и ергономична работна среда на служителите и възможност те да се обучат да работят с автоматизирани машини", обясни директорът на фабриката Сара Вуйтене по време на онлайн пресконференция.

По думите й компанията е обновила и дигиталната мрежа, така че всички машини да бъдат свързани в система за данни и в случай че възникнат проблеми, те да могат да бъдат решавани дистанционно. Това е изключително важно като възможност в ситуация на продължаваща пандемия, подчерта Сара Вуйтене.

За 35 пазара

В софийската фабрика на "Нестле" се произвеждат и опаковат 2.5 млн. шоколадови десерта KitKat Chunky дневно, или 1736 бройки в минута. Всички те са произведени със 100% българско брашно от производители в страната. Продуктите се изнасят за 35 пазара в света, сред които Южна Корея, Сингапур, Мексико, Катар, Южна Африка и Карибските острови, обобщи Нели Ангелова, директор комуникации за Югоизточен пазар, който включва България, Румъния и още седем държави.

"За 2019 и 2020 г. сме инвестирали близо 35 млн. лв. основно в производствената фабрика. В компанията работят 1060 души, като 60% от тях са заети във фабриката, а 10% са на възраст под 29 години", коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България".

Компанията отбелязва 26 години присъствие на българския пазар и за този период е инвестирала всяка година средно около 10 млн. лв. в обновяване на производството. Отделно от това са инвестициите в социални инициативи, свързани с активния начин на живот и балансираното хранене, младежката заетост, отговорното отношение към природата и нейните ресурси. Тази година заради безпрецедентната корона криза българското дружество насочва част от инвестициите си и в подкрепа на работещите на първа линия медици, както и на определени уязвими групи от обществото.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар