"Нестле България" отчита 4.3% ръст на приходите за първото тримесечие
Планираните за тази година инвестиции надхвърлят 22 млн. лв.
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
За първото тримесечие на тази година "Нестле България" отчита 4.3% ръст на приходите, които достигат 60 млн. лв. Очакванията за полугодието са за повишение с 5-6%, съобщи на онлайн пресконференция изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов.
Планираните за тази година инвестиции надхвърлят 22 млн. лв. Над 89% от тях са предвидени за разширяване и модернизиране на фабриката за шоколадови продукти и бисквити в София. Допълнителни 18 млн. лв. са предназначени за подкрепа на фирмените брандове, а 800 хил. лв. са непланираните инвестиции за работа в безопасна среда.
Ковид година
Продажбите на "Нестле България" за 2020 г. отбелязват символичен спад от 1.1% и достигат 266 млн. лв. "През миналата година индустрията за храни и напитки като цяло остана резистентна въпреки необикновената ковид ситуация", обобщи Петър Стоилов. По думите му пандемията е откроила няколко тенденции, с които индустрията трябва да се съобразява: засилващо се онлайн пазаруване на стоки и услуги, дистанционна работа, водеща до увеличена консумация на храни и напитки в дома, нараснало значение на малките квартални магазини.
Извънредната ситуация е оказала негативно влияние върху експорта, а неработещите заведения (5 от 12 месеца) и работата от дома са довели до спад в продажбите на отделни категории и особено на продукти за незабавна консумация, коментира Петър Стоилов.
Въпреки пандемията "Нестле България" запазва лидерските си позиции на пазара на кафе (67.7% дял в стойност), при храните за домашни любимци (27.4%), кулинарните продукти (53.7%) и зърнените закуски (28.7%). Компанията е на четвърто място при шоколадовите изделия (11.4%).
Експорт за над 35 държави
В България "Нестле" работи от 1994 г. В софийската фабрика се произвеждат 791 продукта. От 2007 г. тя е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания).
През 2020 г. тук са произведени 16 368 тона шоколадови изделия. Около 40% от продукцията се изнася за над 35 пазара в целия свят, съобщи директорката на фабриката Сара Вуйтине.
През миналата година "Нестле България" вложи в предприятието 23 млн. лв. - в нови технологии, продуктови иновации, модернизация на оборудването. Инвестициите в разширяване, автоматизация и нови продукти продължават и през 2021 г.
Социални отговорности
През 2020 г. компанията е спестила над 32 тона пластмаса и 43 тона хартия. "Нестле България" отчита също 31% спад на генерираните въглеродни емисии и 15% по-малко консумация на вода през миналата година.
За тази година амбицията на дружеството е да намали разхода на вода с допълнителни 4% и да използва изцяло зелена енергия във всички свои помещения в България, съобщи Нели Ангелова, директор комуникации за Югоизточен пазар, който включва България, Румъния и още седем държави.
Организираната от "Нестле България" кампания "По-здрави деца" насърчава активния здравословен начин на живот в училище. През 2020 г. в програмата се включиха близо 11.5 хил. деца от 118 училища и детски градини, а през 2021 г. се очаква ново разширение на обхвата и достигане до над 23.5 хил. деца. Друга инициатива на компанията - "Живей активно", се превърна в национално движение, което ще се разширява географски, обобщи Нели Ангелова.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.