🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Нина Виткова поема управлението на софийската фабрика на Nestlé

Настоящият мениджър - Сара Вуйтене, се връща в Швейцария като ръководител "Ускорение на производителността"

Нина Виткова    ©  ''Нестле България''
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

От 1 юли Нина Виткова ще е новият мениджър на софийската фабрика за шоколадови продукти и бисквити на хранителния гигант Nestlé. Настоящият мениджър на производственото предприятие - Сара Вуйтене, заема нова позиция, връщайки се в Швейцария като ръководител "Ускорение на производителността".

Кариера

Нина Виткова (на снимката) се присъединява към екипа на "Нестле България" през 2010 г. като финансов контрольор за кулинарния бизнес, след което поема финансовия контрол на фабриката на компанията в София. През 2017 г. става мениджър "Финансов контрол" на фабриката на Nestlé в Приевидза, Словакия. Постепенно нейните отговорности се разширяват и през 2019 г. е повишена до мениджър "Производство продуктова категория". Тя има ключова роля при внедряването на четири нови високоскоростни автоматизирани производствени линии във фабриката в Приевидза, съобщиха от българското дружество.

Настоящият мениджър на фабриката на Nestlé в София - Сара Вуйтене, е част от "Нестле България" от 2017 г. През този период българското предприятие беше признато за компетентен център за производство на Kit-Kat за Европа, Близкия изток и Северна Африка. Сара Вуйтене ръководи и екипа, който през 2020 г. внедри ключов проект за оптимизация на производствения процес в София.

Софийската фабрика

В България "Нестле" работи от 1994 г. В софийската фабрика се произвеждат 791 продукта. Още през 2007 г. тя беше избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания), а по-късно - и за регионите на Близкия изток и Северна Африка.

През 2020 г. тук са произведени 16 368 тона шоколадови изделия. Около 40% от продукцията се изнася за над 35 пазара в целия свят.

През миналата година "Нестле България" вложи в предприятието 23 млн. лв. - в нови технологии, продуктови иновации, модернизация на оборудването, устойчиво развитие. Инвестициите в разширяване, автоматизация и нови продукти продължават и през тази година с планирани нови 22 млн. лв. Над 89% от тях са предвидени за разширяване и модернизиране на мощностите, допълнителни 18 млн. лв. са предназначени за подкрепа на фирмените брандове, а 800 хил. лв. са непланираните средства за работа в безопасна среда.

Компанията

Продажбите на "Нестле България" в пандемичната 2020 г. отбелязват символичен спад от 1.1% и достигат 266 млн. лв. За първото тримесечие на тази година българското дружество отчита 4.3% ръст на приходите, които достигат 60 млн. лв. Очакванията за полугодието са за повишение с 5-6%, съобщи неотдавна на онлайн пресконференция изпълнителният директор на "Нестле България" Петър Стоилов.

"Нестле България" запазва лидерските си позиции на пазара на кафе (67.7% дял в стойност), при храните за домашни любимци (27.4%), кулинарните продукти (53.7%) и зърнените закуски (28.7%). Компанията е на четвърто място при шоколадовите изделия (11.4%).

През 2020 г. компанията е спестила над 32 тона пластмаса и 43 тона хартия. "Нестле България" отчита също 31% спад на генерираните въглеродни емисии и 15% по-малко консумация на вода през миналата година. "За тази година амбицията на дружеството е да намали разхода на вода с допълнителни 4% и да използва изцяло зелена енергия във всички свои помещения в България", съобщи Нели Ангелова, директор комуникации за Югоизточен пазар, който включва България, Румъния и още седем държави.

Все още няма коментари
Нов коментар