S-класата на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините

До момента лимузината е произведена в над 4 милиона екземпляра, а от броени дни в България е нейното седмо поколение

S-класата на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините
S-класата на Mercedes отново задава най-високите стандарти при лимузините
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Като пионер в автомобилостроенето и производител със 135-годишна история Mercedes-Benz винаги е задавал тенденциите в индустрията. По традиция новостите в автомобилите на концерна дебютират в S-класата, започнала историята си като модел 220 (W187) през 1951 година. До момента лимузината е произведена в над 4 милиона екземпляра, а от броени дни в България е нейното седмо поколение.

Новата S-класа на Mercedes-Benz очертава бъдещето на индивидуалната мобилност с иновации, фокусирани върху хората. Сред тях е подобреното общуване между човек и автомобил, осигурявано от второто поколение на системата Mercedes-Benz User Experience (MBUX), която дебютира в новата S-класа.

Настройки в диалог с автомобила

Тя вече не само приема гласови команди в свободен текст, но и предвижда желанията на пътуващите в автомобила благодарение на вградените в контролните панели камери. Системата интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и отговаря със съответните функции на превозното средство. Например, ако водачът погледне през рамо към задния прозорец, интериорният асистент автоматично отваря слънчевия люк.

В диалог с автомобила могат дори да се управляват функции в умния дом на собственика, ако има такива - пускане и изключване на отоплението, проверка дали вратите са заключени и т.н. В салона има общо пет дисплея, като от една страна на всеки от тях може да се показва различно съдържание, а от друга - лесно да се споделя картината от екрана.

Новата S-класа идва и с опцията за автоматично регулиране на седалката и волана. Водачът само трябва да въведете височината си в MBUX, като това може да стане и с гласова команда. Системата изчислява оптималното място за управление за въведената височина и регулира седалката на водача, волана и страничните огледала по подходящ начин.

Лимузината на Mercedes предлага възможности за персонализации, като могат да бъдат запазени до седем различни профила, всеки от които съдържа до 800 параметъра - любими радиостанции, положение на седалките, осветление, стил на приборното табло, адреси в навигацията и т.н. Профилите могат да се извикат с ПИН код или пръстов отпечатък, разпознаване на лице или идентификация по глас.

По-чист въздух от навън и до 10 програми за масаж

На качествено ново ниво в S-класата на Mercedes e информираността на водача. Приборното табло вече предлага триизмерна картина за по-лесно ориентиране в навигацията, например. Head-up дисплеят, проектиращ информация пред автомобила на нивото на очите, е на по-голяма площ и дава повече информация, включително с добавена реалност. Така например анимираните стрелки за посоките от навигацията са разположени върху пътната лента.

S-класата винаги е била място за комфортно пътуване и спокойна работа и новото поколение не прави изключение. Вътрешният дизайн е вдъхновен от яхтите, което създава усещане за щедро вътрешно пространство.

Въздухът в салона на новата S-класа е далеч по-чист от този навън, тъй като филтрираща система го пречиства от фини прахови частици, цветен прашец и миризми.

Пакетът ENERGIZING Comfort Control създава различна атмосфера в интериора както за шофьора, така и за спътниците му. Комбинация от масаж, аромат и музика може да успокоява и витализира. Шофьорът и пътниците могат да избират между 10 различни програми за масаж.

Маневрена като компактен модел

Чисто автомобилните достойнства на новата S-класа на Mercedes включват шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели с мощности между 286 и 435 конски сили. На следващ етап на разположение ще бъде и V8 двигател с вграден стартер-генератор (ISG) и 48-волтова бордова електрическа система.

През 2021 г. ще бъде представен и plug-in хибрид с възможност за изцяло електрически пробег от около 100 километра.

Завиващият заден мост на S-класата намалява сериозно радиуса на обратен завой, като той е близо до този на по-късата със 76 сантиметра А-класа. Новото тук е, че задните гуми се завъртат под ъгъл до 10 градуса, при около 2 градуса в повечето подобни системи. При ниска скорост задните колела заемат позиция в посока противоположна на предните, което подобрява маневреността. При по-високо скорост предни и задни гуми сочат в една посока, като така се постига по-голяма стабилност.

Нова крачка към автономността

Наборът от асистиращи системи на борда на новата S-класа позволяват тя да направи крачка към трето ниво на автономното шофиране. Това означава, че при определени условия, колата може сама да съобразява скоростта си с тази на останалите превозни средства, като ускорява, намалява и спира, наред със следването на извивките на пътя. Така, ако Германия стане първата европейска страна, позволила автономното управление през 2021 г., S-класата ще може да се управлява сама неограничено време със скорост до 60 км/ч в задръстванията и по градските магистрали.

Активният асистент за паркиране с 360-градусова камера вече предлага 3D изглед, така че водачът може да види какво има около колата от различни гледни точки. Това, наред с 12-те ултразвукови сензора в предната и задната част на автомобила, подпомага водача при паркирането в тесни пространства.

Сигурен преди всичко

S-класата винаги е била сред флагманите по отношение на новостите, свързани с безопасността на пътя, като през годините това е първият сериен автомобил със стабилизираща програма (ESP) и първият с въздушна възглавница. В новото поколение на лимузината отново има иновации - като вградената за първи път в автомобил фронтална въздушна възглавница за задните места, която при челни сблъсъци може значително да намали натоварването в областта на главата и шията на пътниците.

В допълнение, когато автомобилът е застрашен от страничен удар, активното въздушно окачване може да повдигне купето с до 8 сантиметра в рамките на няколко десети от секундата, за да бъде поета енергията от катастрофата от устойчивите елементи в долната част на автомобила.

Камера зад дисплея на приборното табло пък следи очите на водача, за да го предупреди, ако е уморен и е склонен към заспиване. Функцията за предупреждение при излизане от S-класата вече използва камери, за да разпознае, че пътникът иска да напусне превозното средство. Ако в този момент приближава друго превозно средство активното амбиентно осветление става част от системата за предупреждение при излизане и мига в червено.

Вече в България

Флагманът на Mercedes-Benz може да се види в шоурумите на оторизираните дилърства на "Силвър Стар" в София, Пловдив, Варна и Бургас, както и при "Евро Старс" в Русе. На първо време на разположение са три модификации със задвижване на четирите колела (4MATIC). Цената на дизеловите S 350 d (286 к.с.) и S 400d (330 к.с.) започва съответно от 215 400 лева с ДДС и 229 200 лева с ДДС, а при бензиновия S 500 с 435 конски сили е 249 500 лева с ДДС.