"Еконт" ще въведе нова такса за пренасочване на пратки
През януари куриерската фирма ще започне да начислява по 3.30 лв. за всяко "разпореждане" по доставката
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Куриерската компания "Еконт" въвежда нова такса в размер на 3.30 лв. с ДДС за т.нар. услугата "разпореждане". Тя ще започне да се начислява от 20 януари 2021 г., когато в рамките на същото населено място се промени начинът на доставка: с куриер на адрес, до офис или чрез Еконтомат, както и самият адрес за доставка, офисът на "Еконт" или Еконтоматът за получаване на пратка.
Таксата за разпореждане ще се начислява на този, който поиска да бъде направено разпореждането - когато подателят поиска да промени начина на доставка, е необходимо той да заплати таксата и съответно, когато получателят поиска да направи разпореждане - той ще дължи сумата от 3.3 лева.
Последното звено
Куриерските услуги се превърнаха в жизненоважно звено за търговията, след като беше наложен втори lockdown, който съвпадна с предколедното пазаруване. През миналата седмица негативни коментари от клиенти събра другата голяма компания Speedy. Сравненията между двете компании обаче са трудни.
Те имат различен бизнес модел, като повечето от доставките на Speedy са до адрес, докато "Еконт" набляга на развитието на голяма мрежа от офиси. Едновременно с това обаче Speedy държи по-ниски цени - доставките й до адрес на пратки до 3 килограма са 7.10 лева. А тези на "Еконт" са 7.88 лв. за пратка до 1 кг, а тази между 2 и 5 кг е на цена от 10 лева.
Без възможност за прехвърляне
Едно от притесненията на електронни магазини, след като стана ясно за въвеждането на новата такса на "Еконт", е кой ще я заплати, ако получателят откаже да вземе пратката си по някаква причина. В такива случаи до момента покриването на доставката обикновено е за сметка на магазина, към който се връща и самата стока.
"При новите условия на услугата няма да има възможност за прехвърляне на такса разпореждане между подател и получател и обратното", пише в съобщението на "Еконт". От компанията напомнят, че при липса на възможност за взимане на пратката може да се използва познат човек или да се договорите с куриера за друг ден за доставка. При което няма да се дължи допълнителна такса.
9 коментара
Че какви куриерски услуги са това? С работно време на чиновници - от 09 до 18 часа?
Абе видяха далаверата тая година и беше въпрос на време да си измислят някаква нова таксичка. Което пък отваря възможност за конкуренция от нови фирми, атакуващи точно тоя сегмент на пазара, а дано!
А ако изпращача е объркал адреса? Защо аз трябва да плащам пренасочването? Последните ми 5 пратки от Озон отиват на друг адрес. Писах им на мейла, говорих с тях по телефона и пак си отиват на грешния адрес
Оядоха се ...
браво на вас, няма наяждане бизнеса. Сега когато жънат луди пари от поръчки, решили още да гушкат. А като объркат те доставката в друг офис и теябва да се разкарвам до там защото пратката ми е нужна.
Когато печелиш добре и се лакомиш за повече следва провал. И без това цените са им доста по високи от Спиди.
До коментар [#4] от "Любомир Димитров":
Тогава изпращачът да я плати. Какво е виновен Еконт за това? Пренасочването на пратки ги кара да извършат отново доставка (освен ако не е направено същата вечер и още не е разпределена, но това е рядкост), нормално е да платено. СМС-те бяха доста по-голяма простотия, тъй като създадоха огромно объркване за дребни стотинки
Питам,
получавам пратка, вътре вместо машина има тухла!
Пратката е препращана. Трябва ли получателя да плаща сумите за доставка, препратка и т.н. Няма телефон на подателя, измамниците са се изпокрили. На друг телефон никой не вдига.
Кой ще прибере измамниците?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.