Apple отчете най-печелившото си тримесечие

Въпреки добрите резултати акциите на компанията се понижиха с над 3% в следборсовата търговия заради предпазливите прогнози

Компанията обяви силен растеж за абонаменти за iCloud, Apple Music и App Store, но не предостави подробности за ефективността на TV+, новата си услуга за стрийминг на видео.
Компанията обяви силен растеж за абонаменти за iCloud, Apple Music и App Store, но не предостави подробности за ефективността на TV+, новата си услуга за стрийминг на видео.
Компанията обяви силен растеж за абонаменти за iCloud, Apple Music и App Store, но не предостави подробности за ефективността на TV+, новата си услуга за стрийминг на видео.    ©  Reuters
Компанията обяви силен растеж за абонаменти за iCloud, Apple Music и App Store, но не предостави подробности за ефективността на TV+, новата си услуга за стрийминг на видео.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Apple завърши 2020 г. с най-печелившото си тримесечие, след като продажбите на нейните iPhone, таблети и лаптопи от висок клас се повишиха на фона на пандемията. Компанията обяви, че продажбите за трите месеца, приключващи на 26 декември 2020 г., са нараснали с 21% до 111.4 млрд. долара и е реализирала печалба от 28.7 млрд. долара, с 29% по-висока от същия период година по-рано. Резултатите се оказаха по-добри от очакваните от Уолстрийт и бяха до голяма степен подсилени от продажбите на най-новите смартфони на компанията. Приходите от iPhone са 65.6 млрд. долара за тримесечието, което е със 17% повече на годишна база.

"Радваме се от ентусиазираната реакция на клиентите на несравнимата гама от модерни продукти, които доставихме през историческия празничен сезон", заяви изпълнителният директор на Apple Тим Кук в изявление.

Трудни прогнози

Въпреки добрите резултати акциите на компанията се понижиха с над 3% в следборсовата търговия заради предпазливите прогнози на мениджърите. Те не представиха официална прогноза за четвърто поредно тримесечие, но заявиха, че ръстът на продажбите от AirPods и други носими устройства ще се забави през това тримесечие. И предупредиха също, че продажбите на услуги през периода ще бъдат по-слаби в сравнение с година по-рано, пише Bloomberg.

По време на конферентния разговор с анализаторите Тим Кук и главният финансов директор Лука Местри бяха сигурни в бизнеса с iPhone. Те заявиха, че по-скъпите модели iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max с по-добри камери се продават твърде добре. И подчертаха, че търсенето в Китай на iPhone с 5G възможности е много силно. Броят на активните устройства надхвърля 1.65 млрд. през първото тримесечие, в което влизат над 1 млрд. активни потребители на iPhone.

По-високите продажби на хардуер доведоха и до силен растеж на сегмента на услугите, в който влизат App Store, iTunes, Apple Music и iCloud. Компанията отчете 15.8 млрд. долара от услуги през тримесечието, като прогнозите бяха за 14.9 млрд.

Все още няма коментари
Нов коментар