🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

AT&T създава стрийминг гигант с Discovery за 150 млрд. долара

Основната цел на AT&T е да бъде конкурентна на Netflix и Apple в стрийминга

AT&T закупи TimeWarner за над 80 млрд. преди няколко години, въпреки че сделката първоначално беше спряна от регулаторите.
AT&T закупи TimeWarner за над 80 млрд. преди няколко години, въпреки че сделката първоначално беше спряна от регулаторите.
AT&T закупи TimeWarner за над 80 млрд. преди няколко години, въпреки че сделката първоначално беше спряна от регулаторите.    ©  spangle84
AT&T закупи TimeWarner за над 80 млрд. преди няколко години, въпреки че сделката първоначално беше спряна от регулаторите.    ©  spangle84
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Американската телекомуникационна компания AT&T слива на медийния си бизнес WarnerMedia с Discovery, съобщава Bloomberg. Сделката, която ще направи AT&T и Warner по-конкурентоспособни на Netflix и Disney, беше потвърдена официално в понеделник.

Преди по-малко от три години AT&T похарчи над 85 млрд. долара за Time Warner, едно от най-големите сливания в историята на медиите. Сега изглежда, че американският телеком променя стратегията си. Сделката ще комбинира Discovery с WarnerMedia, след което новата компания ще се търгува публично на пазарите, но собственици на компанията ще бъдат акционерите на AT&T и Discovery, споделят източници пред западните медии. Тоест AT&T ще отдели WarnerMedia в отделна компания и ще я слее с Discovery.

Според CNBC акционерите на AT&T ще притежават по-голямата част новата компания и съответно ще имат решаващия глас в управлението на новото дружество. Ако бъде одобрена от регулаторите, сделката ще е доказателство за обрата в стратегията на AT&T. Телекомуникационният гигант се стараеше през годините да събере под едно крило компаниите, които създават медийно съдържание, и компаниите, които го разпространяват, но изглежда, че наситеният от конкуренция сектор принуждава AT&T да промени дългогодишната си стратегия.

Причините зад сделката

Основната цел на AT&T е да бъде конкурентоспособна на технологичните гиганти като Netflix и Apple в стрийминг сектора. Ако сделката бъде осъществена, новата компания ще бъде по-голяма от Netflix и NBCUniversal. WarnerMedia и Discovery са генерирали общо над 41 млрд. долара приходи през миналата година, а оперативната печалба е била над 10 млрд. долара. Тоест новата компания на хартия би се позиционирала между Netflix и Disney, ако съдим по доходността.

Така в борбата за повече зрители медийните компании ще станат още по-големи. Сделката между Warner и Discovery може да даде началото на нова серия от консолидиращи сделки в сектора. Както AT&T, така и Discovery са инвестирали много в стрийминг сектора, за да се конкурират с Netflix и Disney. AT&T вложи милиарди долари в създаването на HBO Max и HBO GO, платформи за стрийминг с около 20 млн. потребители, докато Discovery има 15 млн. абонати, повечето от които за приложението Discovery+.

Акциите на двете компании се покачват преди отварянето на борсите в САЩ. Книжата на AT&T се поскъпват с близо 2%, докато на Discovery - с 12%.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kobalt avatar :-|
    kobalt

    Нещо доста сте посгрешили броя на абонатите на HBO

    Нередност?
Нов коментар