Warner Bros и Paramount започват преговори за сливане

Компаниите се борят да подобрят рентабилността си в резултат на скъпо струващото състезание между стрийминг платформите

Възможно е в бъдеще основните стрийминг услуги на двете компании да се обединят в една обща.
Възможно е в бъдеще основните стрийминг услуги на двете компании да се обединят в една обща.
Възможно е в бъдеще основните стрийминг услуги на двете компании да се обединят в една обща.    ©  Reuters
Възможно е в бъдеще основните стрийминг услуги на двете компании да се обединят в една обща.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Възможно е в бъдеще основните стрийминг услуги на двете компании да се обединят в една обща.
  • И двете американски медийни групи са натрупали значителни дългове.
  • Преговорите са все още в начален етап и може да не се стигне до сделка.

Главните изпълнителни директори на Warner Bros. Discovery и Paramount Global Дейвид Заслав и Робърт Бакиш са се срещнали миналата седмица в офисите на Paramount в Ню Йорк, за да обсъдят възможна сделка, пише Financial Times. Те вероятно са обсъдили начини, по които техните компании могат да се допълват взаимно, за да постигнат конкурентно предимство. Преговорите са все още в начален етап и може да не се стигне до сделка.

Възможно е в бъдеще основните стрийминг услуги на двете компании да се обединят в една обща. Към момента лидер на пазара е Netflix със своите 247 млн. абонати според данните за третото тримесечие на 2023 г. На второ място се нарежда Disney+ със 146 млн. абонати. За сравнение - платформата Max на Warner Bros има около 95 млн., а тази на Paramount - 63 млн. Разговорите идват в момент, когато двете американските медийни компании се борят да подобрят рентабилността си след воденето на скъпа конкуренция между техните платформи и гигантите Netflix, Amazon Video и Disney+.

Какво показват данните

През май 2023 г. Warner Bros пусна новата платформа Max, която обедини съдържанието на Discovery+ с това на HBO. В месеците след това решение компанията загуби 1.8 млн. абонати. Причината за отлива може да се дължи на клиенти с припокриващи се акаунти, които се отказват от допълнителни абонаменти. Данните за третото тримесечие на 2023 г. обаче също отчитат нов спад от около 700 хил. абонати спрямо предходното.

Общият брой на абонатите е важен за стрийминг услугите, но това, което става все по-ценно в очите на инвеститорите, е колко пари плаща всеки абонат. През третото тримесечие компанията отчете среден приход на потребител (ARPU) 7.82 долара в световен мащаб, което е увеличение 0.11 долара спрямо предходното тримесечие и ръст 7.38 долара спрямо 2022 г. За сравнение, този показател при лидера Netflix e 11.76 долара.

Warner Bros най-вероятно няма да сключи сделка в близките месеци. Това се дължи на условията при сливането между Discovery и WarnerMedia, което създаде Warner Bros. Discovery през април 2022 г. В тях има разпоредба, забраняваща на компанията да сключи друга сделка за две години, а този срок предстои да изтече през април 2024 г.

Данните за третото тримесечие на услугата за стрийминг Paramount+ се подобряват. Компанията добави 2.7 млн. нови абонати към платформата. Тя също намали загубите в своя стрийминг сегмент до 238 млн. долара спрямо 343 млн. долара за предходната година. От друга страна, задлъжнялостта на Paramount я поставя под натиск да намери стратегически партньор или купувач.

Настоящата пазарна капитализация на Warner Bros e 28 млрд. долара, а тази на Paramount - 10 млрд. долара. И двете компании имат значителни дългове, като нетният дълг на Warner Bros възлиза на 43 млрд. долара в края на септември, докато този на Paramount е 14 млрд. долара според анализатори от Bernstein. В резултат на огромните загуби цените на техните акции продължават да се търгуват доста под върховете от първите дни на стрийминг платформите.

Какво притежават Warner Bros. Discovery и Paramount

Едни от най-емблематичните компании в американската медийна група Warner Bros. Discovery са студиото Warner Bros., DC Comics, Home Box Office (HBO, Cinemax и Magnolia Network), U.S. Networks Group (каналите Discovery Channel, Max, HGTV, Food Network, TLC, TNT, Travel Channel, Animal Planet, Science Channel, Cartoon Network, Boomerang), CNN Global (CNN и CNN International), стрийминг платформата Max и др.

Медийната група Paramount е известна с едноименното филмово студио. Компанията е собственик и на телевизионната мрежа CBS, Nickelodeon, MTV, стрийминг платформата Paramount+ и други канали.