🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Делион" и Beluga Group подновиха партньорството си за нови пет години

Брандът Beluga е лидер през последните 5 години в сегментите Ultra Premium/Super Premium Vodka по данни на IWSR Bulgaria

"Делион" и Beluga Group подновиха партньорството си за нови пет години
"Делион" и Beluga Group подновиха партньорството си за нови пет години
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Делион" - част от "ВМ Финанс Груп" - компания с повече от 23 години опит в маркетинга и дистрибуцията на спиртни напитки, тютюневи и захарни изделия, подписа нов 5-годишен договор с Beluga Group - производител на водките Beluga и "Беленькая". С това световният лидер в премиум сегмента отново се довери на професионализма на българската компания за популяризиране на брандовете си.

Екипът

Петя Тотлякова, Рангел Рангелов и Желязко Иванов от екипа на "Делион" са част от хората, които още от самото начало работят за изграждането и популяризирането на бранда Beluga в България. "Партньорите ни оценяват високо това, че с годините екипът запази целостта си, и това, че много от служителите на "Делион" са част от компанията толкова дълго време", коментира Петя Тотлякова, бранд мениджърът на марката в "Делион".

"По време на преговорите при сключването на първия договор имахме дълги дискусии по много от точките, преди да постигнем финалното споразумение. При настоящото преподписване партньорите ни от Beluga Group споделиха, че не е имало и миг съмнение, че ние сме правилният партньор, който да представлява техните марки на българския пазар", допълва още Петя Тотлякова.

Пазарен лидер

Екипът на "Делион" работи прецизно и отдадено и превръща бранда Beluga в безапелационен лидер през последните 5 години в сегментите Ultra Premium/Super Premium Vodka с над 40% пазарен дял (по данни на IWSR Bulgaria).

"Изградихме доверие към марката, показахме нейната история, функционалните и емоционалните ползи при нейната консумация. Зад процеса по налагането стоеше цялата ангажираност на маркетинга и търговския екип чрез изграждането на задължителната за нова марка дистрибуция. Получихме и престижната награда - Beluga Night Life Award - за едно от нашите събития", обобщава маркетинг мениджърът Желязко Иванов.

Потреблението на премиум продукти

В ситуация на световен локдаун, затворени бизнеси и динамични промени в нагласата на хората за преживявания, забавление, консумация и като цяло - начин на живот, потреблението на премиум продукти също се промени.

"Цялостната ситуация с коронавируса беше и остава предизвикателство пред бизнеса. Част от това, което направихме ние, е, че се възползвахме от алтернативни канали за продажба. Бяхме много активни в електронната търговия, която в ситуацията на локдаун показа големия си потенциал - този канал увеличи продажбите си над 3 пъти. Друго, което научихме, е, че при всяко затваряне в началото има период на по-голяма несигурност, който после отминава. Хората намират различни начини да се забавляват - у дома, на открито или дори онлайн, чрез организиране на дегустации, онлайн курсове по миксология и др.", отбелязва Рангел Рангелов, мениджър дивизия на "Делион".

Понятието за лукс също се промени в последните години. "Делион" и Beluga обаче остават актуални. "Ако преди луксът означаваше да притежаваш нещо скъпо, сега вече не става въпрос за притежание, а за преживяване. Модерните луксозни марки създават уникални преживявания, предлагайки не само най-високо качество, но и автентичност, и ексклузивност. Ние направихме точно това със знаковите Beluga събития, които организираме в най-престижните заведения", разказва Рангел Рангелов.

Развитието на коктейлната култура в България също помага. "Ако допреди години разбирането беше, че в коктейлите се използват по-евтини марки, в момента интересът към консумация на коктейли с премиум напитки расте. Уверени сме, че усилията ни в тази посока с водка Beluga носят положителни резултати", убедена е Петя Тотлякова. Друг добър пример е тенденцията food pairing, която компанията налага. Деликатесите и хубавата храна изискват качествено питие, а комбинацията гарантира наслада.

Портфолио

За създаването на Beluga се използва малц, произведен в екологично чист район на Западен Сибир. Процесът на ферментация също е изцяло естествен - химически добавки не се влагат. Beluga предлага две специални серии, които допринасят за разнообразието от вкусове. Beluga Transatlantic Racing е вдъхновена от руския отбор по ветроходство и е с ечемичен малц и екстракт от диви ягоди. Beluga Allure пък е с кленов сироп и екстракт от смокиня, което я прави по-мека и добавя аромат с нотки на сладост, подправки и прясно изпечен хляб.

Портфолито на Beluga Group в България се допълва и от успешното присъствие на друга марка - "Беленькая", позиционирана в различен клас. Любопитен факт е, че през 19 век другата дума, използвана за водка в Русия, е "Беленькая". Сега тя се дестилира по традиционен начин със специална филтрация през 13-метров филтър от въглища, като процесът на производство при двата продукта е различен.

Beluga Group вижда в лицето на "Делион" екип от професионалисти, грижещи се експертно и сърцато за нейните марки и това носи удовлетворение за българската компания. Доказателство за оценката е и често повторяемият избор именно маркетинговите кампании и проекти на екипа на "Делион", реализирани в България, да се посочват като пример за най-добра практика за Beluga Group с всички останали пазари в цял свят.

Екипът на "Делион" призовава: "Консумирай отговорно"