🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Димитър Маджаров и 30-годишната рецепта за успех

"От нашето семейство за вашето семейство": пловдивската семейна фирма изпраща повече от 160 вида млечни и месни продукти за трапезата във всеки дом

Димитър Маджаров и 30-годишната рецепта за успех
Димитър Маджаров и 30-годишната рецепта за успех
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Над 160 вида млечни и месни продукти, две производствени предприятия, европейски сертификати за най-високо качество, износ на четири континента. Зад всичко това стоят марката и фирмата "Димитър Маджаров-2" ЕООД и 30 години на усилия и борба в трудни икономически условия, при стриктното следване на принципите за отговорност, доверие и морал в бизнеса.

Със сигурност всяко българско семейство "познава" Димитър Маджаров, собственик и управител на едноименната пловдивска семейна фирма. Едва ли има дом, на чиято трапеза да не е присъствал поне един от произвежданите от нея месни и млечни продукти. Под слогана "От нашето семейство за вашето семейство" с тях всеки потребител купува

високо качество и автентичен български вкус,

които са запазената марка на компанията.

В рецептурника на Димитър Маджаров, който той попълва вече 30 години, тази "съставка" е в основата на успешния бизнес.

"Произвеждаме храна за нас, за децата ни, за техните деца и за всички българи. Не можем да си позволим да направим компромис с качеството. За нас то е издигнато в култ", твърди предприемачът.

Затова и някои от продуктите под бранда на "Димитър Маджаров-2" вече са се превърнали в нарицателни имена за доказано качество. Такива са най-предпочитаните от потребителите традиционни български месни деликатеси на фирмата - луканка "Маджаров" и луканка "Панагюрска", филе "Елена", пастърма, кайсерован врат "Тракия", които са в тренда за увеличаващата се консумация на по-високостойностни продукти.

Най-новата серия колбаси - "Качествен живот", също вече спечели доверието на клиентите заради високото си качество.

По неговата скала се измерват и топ предложенията сред млечните продукти - краве, овче, козе сирене, крема сирене, сметана, катък, кашкавал, кисело и прясно мляко.

Високото качество е резултат и от

прецизния избор на суровините,

което е другата "съставка" в рецептата на Димитър Маджаров за успешен бизнес.

"Произвеждаме продуктите си винаги от свежо месо, което дава съвсем друго качество. Не приемам влагането на заместители на месо, за мен това не кореспондира с разбирането ми за храната, която произвеждаме. По същия начин подхождаме и към млечните ни продукти - за хубаво сирене и кашкавал се изискват качествена суровина и оригинални български закваски. За всички пресни млека използваме сурово мляко само от избрани доставчици, което отговаря на най-високите изисквания за качество и хигиенни норми. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи, кондензирани млека, консерванти", подчертава бизнесменът.

В същото време, освен че спазва традициите, семейната компания смело

експериментира и въвежда нови продукти.

"Димитър Маджаров-2" е първата, която предложи на българския потребител гама бели саламурени сирена и кашкавали от четири вида мляко - краве, овче, козе и биволско.

Компанията е и първата, която през 2007 г. излезе на пазара с луканка с по-голям диаметър - Ф70, която изиска 60 дни прецизен процес на зреене и сушене.

Нови разработки са и месните серии GourMeat Tour - деликатеси, вдъхновени от различни гурме дестинации, и Gourmeat O`Clock (свежи и млени меса в тарелка).

Фирмата е и първата в България, която замени популярните консерванти в месните продукти с жива закваска и така през миналата година създаде натуралната селекция "Качествен живот", с която се гордее.

Всичко това осигури и успеха на компанията в изключително трудната кризисна пандемична година, през която коронавирусът удари тежко хранително-вкусовата индустрия. "Димитър Маджаров-2" обаче отчита ръст в продажбите през 2020 г.

Рецептата за успешен бизнес се "забърква" и със сериозна доза

инвестиции в нови технологии и модернизация

на производството. Най-новият пробив е от тази година - пловдивският бизнесмен откри нова линия за производство на прясно мляко с капацитет 5000 литра на час, в която вложи над 500 000 евро. Трите вида здравословно прясно мляко, които излизат от нея - с масленост 3.6%, 2%, 4.5%, вече са във всички вериги магазини в цялата страна и в по-големите супермаркети.

Очаква се продуктите от новата линия да увеличат приходите през 2021 г. с 2 - 5%.

В развитието и утвърждаването на семейния бизнес вече активно участва и

второто поколение от фамилия Маджарови

Дъщерята на бизнесмена Станислава, която е магистър по "Глобален маркетинг и мениджмънт" от Middlesex University в Лондон, е заместник-управител на фирмата и отговаря за маркетинга, търговията, дистрибуцията и износа. Тя е и част от екипа, отговорен за създаването на двете нови серии - "Качествен живот" и My BifiPro.

Синът Филип е финансист и го ангажират за консултации.

"Цялото ни семейство е в бизнеса. Важните въпроси обсъждаме заедно. Смятам, че начинът ни на управление е по-лесен, като сме семейство - има естествено обединение, същата структура и грижа един за друг, общ интерес", разкрива още една от успешните бизнес рецепти предприемачът.

"Слоганът на компанията ни е "От нашето семейство за вашето семейство" - това е ясно заявена концепция, в чиято основа са семейните ни ценности, които запазваме и обвързваме с качествата на продуктите ни", обобщава 30-годишния си път Димитър Маджаров.

Семейно-производствена биография

Компанията "Димитър Маджаров-2" е семеен бизнес от самото й създаване от Димитър и Юлия Маджарови през 1991 г. до днес, когато в развитието й участва и второто поколение Маджарови.

Започва като фирма за търговия с хранителни продукти и един магазин за продажбата им. Тридесет години по-късно е сред водещите производители на месни и млечни продукти.

Първото си производство - на колбаси, сред които предпочитаните от потребителите кренвирши и наденички, "Димитър Маджаров-2" ЕООД стартира през 1994 г.

Четири години по-късно с тази марка към клиентите тръгват бели саламурени сирена и кашкавали от първата мандра на фирмата.

През 2001 г. компанията осъществява първия си износ. Днес продукти с марката "Димитър Маджаров" има на десетки международни пазари - от Европа до САЩ и Нова Зеландия.

2002 г. донася първите отличия за постигнатото високо качество на продуктите. След още две десетилетия наградите са повече от 10.

През 2012 г. идва голямото европейско признание - 4 месни продукта с името на "Димитър Маджаров" са регистрирани в ЕС като защитена марка.

От 2015 г. досега почти всяка година фирмата открива нови мощности, разширява продуктовата си листа. Днес "Димитър Маджаров-2" ЕООД притежава две производствени предприятия - млекопреработвателно в гр. Стамболийски, чийто дневен капацитет е до 80 тона свежо българско мляко, и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет 30 тона свежо месо дневно.

Стриктното спазване на технологичните и хигиенните изисквания е закон за фирмата. Тя е сертифицирана по международния стандарт ISO 9001:2008 за управление на качеството, по международния стандарт за храни IFS (International Food Standard). Въведени са GMP и НАССР. От 2015 г. работи със сертификат за халал и кашер храни. Дружеството е сред малкото български производители с лиценз за износ на месни и млечни продукти към Русия.

В двете производства работят над 320 души.