"Димитър Маджаров" влага 500 хил. евро в нова производствена линия за прясно мляко

Тя е с капацитет 5000 литра на час

"Димитър Маджаров"    ©  "Димитър Маджаров"
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Пловдивската компания "Димитър Маджаров" инвестира 500 хил. евро в нова линия за производство на прясно мляко. Шестдесет процента от сумата са собствени средства, а останалите - субсидия по Програмата за развитие на селските райони, съобщиха от дружеството за "Капитал". Реализацията на проекта отнема две години, в които фирмата проучва потребителски вкусове, прави тестове и организира процеса на производство.

Четири вида прясно мляко

Средствата са предназначени за инсталация за ледена вода за охлаждане на суровината и за автоматизирана линия за бутилиране. Производителността е 5 хил. литра на час. Резултатът е четири вида прясно мляко: с масленост от 3.6%, 2.00%, 4.5%, както и био прясно мляко с 3.7% масленост.

Очакванията на мениджмънта са, че продуктите от новата линия ще доведат до между 2% и 5% ръст на приходите през 2021 г.

Суровини и технология

Суровината за всички пресни млека на "Димитър Маджаров" е 100% българска, използва се само сурово мляко от избрани доставчици, което отговаря на най-високите изисквания за качество и хигиенни норми. В био прясното мляко пък се влага българско мляко от контролирана ферма, където животните се хранят на свободна паша поне 9 месеца годишно в екологично чист район, обясниха от компанията.

Технологията е класическа пастьоризация (на температура 95-98 С), при която се унищожават само патогените и се запазват полезните свойства на млякото. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи, кондензирани млека, консерванти, уточняват от дружеството.

От средата на юни т.г. пресните млека с марката "Димитър Маджаров" се продават във всички вериги магазини и в по-големите супермаркети в страната. В близките няколко месеца фирмата планира износа им към Европа и Азия.

Продължаващи инвестиции

Преди две години пловдивската семейна фирма инвестира около 2 млн. лв., за да разшири производствената си листа. През 2019 г. компанията навлезе в сегмента на млечните биопродукти, като предложи кисело мляко, сирене, кашкавал, извара, сметана и катък от сертифицирано биопроизводство. Пак през 2019 г. "Димитър Маджаров" постави началото и на нова серия функционални млечни продукти - My BifiPro, помагащи на стомашно-чревния тракт и имунитета на организма.

Новост при месните предложения бяха сериите деликатеси GourMeat Tour, вдъхновени от различни гурме дестинации, и Gourmeat O`Clock - свежи и млени меса в тарелка.

През пандемичната 2020 г. компанията представи нова серия месни продукти без консерванти под името "Качествен живот" - луканка, луканков салам и суджук от свежо месо, прясно смлени подправки и жива закваска. Тя е създадена съвместно с фирма "ПроВиотик" и съдържа добрата бактерия Lactobacillus plantarum GLP3. Тя е научно изследвана в Harvard Medical School, във френския институт за месния бранш ADIV, в Institut Pasteur, в ИСУЛ, в Българската агенция по безопасност на храните и е доказано, че гарантира дълготрайност на продуктите.

От 1991 година

"Димитър Маджаров 2" е създадена през 1991 г. Компанията има две подразделения - за производство на колбаси и месни деликатеси и за млечни продукти, приготвени по традиционни рецептури. Млекопреработвателното предприятие е в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо мляко, а месопреработвателното е в Пловдив и може да приготвя 8-10 тона готови продукти на ден.

Фирмата предлага над 160 млечни и месни продукта. Производството на бели саламурени сирена и кашкавали с марката "Димитър Маджаров" започва през 1998 г., а на кисело мляко - през 2015 г.

Брандът е първият, който предложи гама бели саламурени сирена и кашкавали от четири вида млека - краве, овче, козе и биволско. Компанията е първата, която през 2007 г. въведе на пазара луканка с по-голям диаметър - Ф70, която изиска 60 дни прецизен процес на зреене и сушене.

"Димитър Маджаров-2" е сертифицирана по международния стандарт ISO 9001:2008 за управление на качеството, по международния стандарт за храни - IFS, а от 2015 г. млечните продукти притежават и халал сертификат. Дружеството е сред малцината български производители, успели да получат лиценз за износ на месни и млечни продукти към Русия.

Пловдивската семейна фирма изнася между 3 и 5% от продукцията си за страни от ЕС, Ливан, Австралия, Дубай, САЩ, Кувейт, Нова Зеландия и др.

Приходите на дружеството за 2020 надхвърлят 50.8 млн. лв., а заетите в двете производства са над 300.

Пазар

Българският пазар на млечни продукти е малък, но на него се конкурират над 200 мандри. Млечните продукти са втората най-голяма категория в хранителната индустрия след тази на хлебните и тестените изделия.

По статистически данни през миналата година са произведени около 79 хил. тона пресни пакетирани млека за пиене и краве мляко за пиене с добавки. По експертни оценки през пандемичната 2020 г. пазарът на прясно мляко се е увеличил с около 18% в обем. Възходящият тренд е резултат от по-голямото потребление у дома - за готвене и директна консумация.
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    popovster avatar :-|
    Петел88

    Някой знае ли защо в България няма хубаво краве масло?
    В няколко магазини проверявам и избора е доста лош (поне във Варна). Ако искаш нещо без заместители трябва да вземеш вносно (Президент или някакви австрийски...).
    За сравнение в Нидерландия за по 2 евро извън промоция има висококачествено масло...

    Нередност?
  • 2
    novr2 avatar :-|
    novr2

    До коментар [#] от "":


    Защото не се субсидира млекопроизводството и млекопреработването. Има интервю на бивш сръбски министър мисля по темата как ЕС завзема този пазар със субсидии в западните държави и липсата на такива в "новите" европейски държави като БГ, кандидат сърбите и т.н.

    Нередност?
Нов коментар