🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Coca-Cola пуска продукти в устойчиви опаковки

Компанията вече продава минералната вода "Банкя" в бутилки с прикрепена капачка

Coca-Cola HBC България    ©  Coca-Cola HBC България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Минерална вода "Банкя" - част от портфолиото на "Coca-Cola HBC България", ще се продава в бутилки с прикрепени към тях капачки. Това ще улесни тяхното събиране и рециклиране, съобщиха от компанията.

Решението е част от ангажимента на Coca-Cola за устойчиви опаковки в отговор на изискванията на европейската Директива за намаляване на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда.

Новият дизайн на опаковката на минерална вода "Банкя" е резултат от научноизследователска и развойна дейност, сътрудничество с доставчици и потребителски тестове. Капачките са тествани в лабораторията за изследване и развитие на опаковките на Coca-Cola в Брюксел, уточняват от дружеството.

Нетни нулеви емисии до 2040 г.

Групата на Coca-Cola Hellenic вече обяви публично своя амбициозен ангажимент за постигане на нетни нулеви емисии по цялата верига на стойност до 2040 г. За целта до 2025 г. тя ще инвестира около 250 милиона евро. Coca-Cola Hellenic се ангажира също до 2030 г. да събере 100% от своите опаковки, които пуска на пазара - от пластмаса, алуминий и стъкло, следвайки модела bottle to bottle, заяви Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Coca-Cola HBC България".

За да изпълни целите си, "Coca-Cola HBC България" вече започна серия от конкретни действия. Производственият център на компанията в Банкя работи със 100% възобновяема електроенергия, а този в Костинброд - засега с 50%. С програмата "Зелен автопарк" компанията замени с хибридни и електрически камионите, мотокарите и останалите превозни средства на търговския персонал. Освен това елиминира фолиото за опаковане и използва рециклиран материал за производството на нови бутилки. На своите клиенти в страната дружеството осигури енергийно ефективни и екологични хладилни витрини, които използват 60% по-малко енергия, и успя да намали с 14% потреблението на вода за производството на една напитка.

Целите до 2030 г.

Coca-Cola обяви, че ще увеличи значително използването на опаковки за многократна употреба. С амбициозната си инициатива "Свят без отпадъци" компанията се ангажира до 2025 г. всички първични опаковки да бъдат 100% рециклируеми, а до 2030 г. всички опаковки да са от 50% рециклиран материал. Друга цел на Coca-Cola е до 2030 г. да събира и рециклира по 1 опаковка (бутилка или кен) за всяка произведена от групата опаковка. Освен това корпорацията насърчава обединяването на партньори за поддържане на здравословна среда без отпадъци.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар