Lego с рекордни финансови резултати през 2021 г.

Компанията е открила 165 нови магазина през миналата година

От средата на 2022 г. компанията ще започне кампания по преустановяването на използването на материали, които са базирани на изкопомаеми горива.
От средата на 2022 г. компанията ще започне кампания по преустановяването на използването на материали, които са базирани на изкопомаеми горива.
От средата на 2022 г. компанията ще започне кампания по преустановяването на използването на материали, които са базирани на изкопомаеми горива.    ©  Reuters
От средата на 2022 г. компанията ще започне кампания по преустановяването на използването на материали, които са базирани на изкопомаеми горива.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Рекордният ръст на Lego се е забавил през втората половина на миналата година, но най-големият производител на играчки в света отчита рекордни продажби и печалби, като очаква финансовото му представяне да се върне към по-нормални нива през следващите години. Приходите на компанията през втората половина на миналата година са се покачили с 15% спрямо нивата от същия период на 2020 г. и са достигнали 4.7 млрд. долара.

Годишната оперативна печалба е нараснала с 32% до 1.3 млрд. долара, а приходите за 2021 г. - с 27% до 8.06 млрд. долара. Продажбите през първата половина на 2021 г. се увеличаваха почти наполовина, а печалбата се удвои. Това се случи дори след силния растеж, който компанията отчете през 2020 г. "През 2021 г. видяхме ползите от стратегическите инвестиции, направени през последните три години, за да обновим нашето портфолио, да разширим и развием нашия опит в търговията на дребно и да увеличим капацитета в рамките на нашата глобална мрежа за доставки", заяви пред Financial Times изпълнителният директор на компанията Нийлс Кристиансен.

Най-добре представящите се марки на производителя на играчки са Lego City, която дава възможност за построяване на районни управления, пожарни станции и болници. След това се нареждат създадените около поредиците филми Lego Harry Potter и Lego Star Wars. Тези комплекти варират по размер и трудност, като компанията казва, че тематичността им прави научаването на строителни умения забавно за деца, като

същевременно осигуряват творчески отдушник за възрастни.

Въпреки това Lego Group очаква темповете на растеж да паднат до едноцифрени тази година, след две години на значително по-сериозен растеж. "Ръстът, който наблюдавахме през последните две години, беше изключителен. Средно едноцифреният все още е силен растеж за сектора и ниво, което вярваме, че е устойчиво в дългосрочен план", каза говорител на компанията пред Reuters.

Компанията е една от малкото, които продължават да отварят нови магазини въпреки бума на онлайн пазаруването. През 2021 г. Lego откри 165 нови обекта, включително 95 в Китай, с което общият им брой достигна 832.

Китай се превърна в един от водещите пазари на Lego и има 340 магазина на територията си. Причината за толкова голямата концентрация върху китайския пазар е фалитът на Toys R Us. Веригата магазини за играчки затвори през 2017 г., а дотогава това бяха единствените места, на които можеше да се закупят продукти на датската компания в Китай.

Бъдещи планове

Lego също така обяви, че от средата на 2022 г. ще започне кампания по преустановяването на използването на материали, които са базирани на изкопаеми горива. Първо такива материали няма да има в опаковките на комплектите, а след това и в самите блокчета за строене.

Компанията не се забави и с вземането на страна във войната в Украйна, като доставките до 81-те магазина в Русия бях спрени. От Lego са отказали да коментират пред Reuters каква част от дейността им е в Русия, като в страната за нея работят 80 души. "Това е нестабилна и бързо развиваща се ситуация и ние я следим отблизо. Твърде рано е за нас да спекулираме за въздействието й върху търсенето", каза говорителят пред информационната агенция.

Наскоро Lego обяви, че започва изграждането и на шестия си завод. Той ще се намира във Виетнам и ще бъде вторият подобен на континента. Това е и част от по-голяма инвестиция на стойност 1 млрд. долара, която предвижда производството на играчки за Азия извън Китай.