🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Lactalis отбелязва 10 успешни години на българския пазар

Александър Кабакчиев - генерален мениджър на "Лакталис България"

Александър Кабакчиев - регионален мениджър на "Лакталис България"
Александър Кабакчиев - регионален мениджър на "Лакталис България"
Александър Кабакчиев - регионален мениджър на "Лакталис България"    ©  Елеонора Пенчева
Александър Кабакчиев - регионален мениджър на "Лакталис България"    ©  Елеонора Пенчева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Г-н Кабакчиев, с каква бизнес равносметка "Лакталис България" ЕООД посреща своята 10-годишнина? Кои бяха предизвикателствата и успехите ви в тези години като вносител и дистрибутор на известните продукти на най-големия производител на сирене в Европа Lactalis Group?

Направихме нашата основна търговска марка PRESIDENT още по-популярна и затвърдихме премиум имиджа й като синоним на най-високо качество, уникален вкус и безупречна репутация. С голямо разнообразие от сирена, сметани и масла PRESIDENT ни дава наслада от най-добрата храна, както е и слоганът ни - "Да вземем най-хубавото от живота".

От създаването на "Лакталис България" през 2013 досега увеличихме обемите близо 10 пъти и разширихме почти тройно портфолиото си. Разраснахме се от 3-ма на 18 души, което е много компактна и ефективна организация спрямо сходни фирми в нашия бранш.

Какво място заемат България, българският пазар и българското дружество в портфолиото на световната група Lactalis?

Пазарът в България на млечни продукти е значително по-малък в обем и стойност в сравнение с другите европейски държави. Покупателната възможност на потребителя също е най-ниската в ЕС. Гурме сирената все още също не са силно застъпени в нашата кулинария, макар и да е налице силно позитивен тренд на развитие. Като резултат от всичко изброено мястото, което "Лакталис България" заема в "Лакталис груп", не е измежду най-значителните в момента, но на нас се гледа като пазар с огромен потенциал за развитие, като се има предвид, че ние сме единствената държава в региона без производство засега.

Освен прочутото топено сирене PRESIDENT какви други млечни продукти с марката на един от водещите в бранша международни производители предлагате на българския пазар? Какъв тренд на продажбите отчитате за тези 10 години и къде са резервите за увеличаването им?

Вече над 50 години PRESIDENTпредлага на света богато разнообразие от превъзходни и вкусни сирена, масла и сметани. Особено се гордеем с влизането ни в сегмента и на белите краве сирена - първо с PRESIDENT Salakis, сирене, произведено с ултрафилтрация, а от миналата година представихме и типичното за нас краве саламурено сирене под марката PRESIDENT, което подкрепяме и с телевизионна реклама. В разфасовките в саламура сиренето е предварително нарязано, а 330 г кутия предлага и цедка "с ушички" за по-лесно изваждане и изцеждане на саламурата. Това е истинска иновация в сегмента, непозната в страната до момента.

За 10 години увеличихме обемите близо 10 пъти

Как спечелихте българските потребители за продуктите на PRESIDENT? Кои са ценителите на сиренето с тази марка?

Печелим доверието на българските потребители с много труд, постоянство, желание и фокус в комуникацията към крайния потребител относно предимствата на нашият асортимент. Премиум качеството е в ДНК-то на всички наши продукти. В нашата българска, нелека реалност успешното развитие на премиум бранд като PRESIDENT е истинско предизвикателство предвид икономическата ситуация в страната.

Ние сме тук за всички, които ценят високото качество, изтънчения вкус, френския детайл и насладата от консумацията на премиум продукти.

Предвиждате ли да представите на българския пазар нови продукти на PRESIDENT?

Тази година само преди месец представихме PRESIDENT Kajmak 250g и PRESIDENT Cottage Cheese 180 g. Предстои и презентация на нов асортимент в безлактозните и обезмаслени продукти, които ще оставим за приятна изненада за потребителя към края на годината.

Какво предвиждат бизнес плановете ви за развитие на бранда в България?

PRESIDENT ще продължи да бъде нашият основен бранд и търговски фокус в България като синоним на високо качество, постоянство, уникален вкус и безупречна репутация. Разбира се, ще продължим с иновациите. "Лакталис България" ще концентрира развитието си в условията на силна корпоративна и социална отговорност и в съответствие с нашите корпоративни ценности - амбиция, ангажираност и практичност.

За в бъдеще също така ще искаме да покажем нови, по-достъпни търговски марки в категории, в които до момента не присъстваме, като например свежи и кисели млека, млечни напитки. И това един ден ще се случи.