Adidas и Puma разчитат на завръщането на Terrace кецовете
Това е най-бързо растящият сегмент от пазара, като Nike е в най-лоша позиция
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Резкият скок в популярността на ниските кецове с гумена подметка (terrace), може да помогне на Puma и Adidas при продажбите спрямо Nike. И двете компании виждат това като добра новина на фона на по-малкия интерес, който се наблюдава в Северна Америка и Азия.
- PUMA ще се предлага в България от ново дружество на "Спорт депо"
- Идва ли край на "бързата мода" в ЕС?
Признаците за завръщането на Terrace кецовете са налице от няколко години. Търсенията за най-продавания модел на Adidas са се повишили в световен мащаб през последната година и са достигнали своя връх в средата на юни, показват данни на Google Trends. Освен това и двата германски производителя започнаха да предлагат модерни прочити на ретро класики. Лидер в този сегмент от пазара е Adidas с модела Samba, като след това се нареждат Gazelles и Spezial. Puma наскоро започна да продава модела Palermo, като очакванията са да бъдат отчетени добри продажби през летните месеци.
Новият изпълнителен директор на Adidas Бьорн Гулден ясно осъзнава потенциала на този сегмент от пазара, като според него популярността му е глобална. "В момента имаме може би най-горещите обувки на пазара, в сегмента, който наричаме Terrace, и това е Samba. И вие сте го виждали известно време, идвайки на модни ревюта, а също и от знаменитости, които всъщност сами са си купили обувките", заяви той, цитиран от Business Insider.
Компанията наскоро отвори и първия магазин, който продава единствено такъв тип обувки. Той се намира в Шанхай, като по думите на Гулден търсенето е голямо, като дори се стига до опашки.
Възможните ползи за Puma не са толкова големи, като това се дължи на факта, че компанията няма разпознаваем модел през 80-те и 90-те години на миналия век. По това отношение Adidas е абсолютен лидер, като трите актуални предложения се завръщат на пазара след поне две десетилетие чакане.
Най-големият губещ обаче е американският гигант Nike. Компанията никога не е предлагала подобен тип кецове, като за момента няма и изгледи да започне производство. Това не е изненада, тъй като тази концепция не се вписва в каталога на производителя, който разчита на баскетболни кецове, където е абсолютен лидер със серията Jordan.
Неочакваното търсене на този модел обувки е добре дошло за Adidas, след като германският гигант прекъсна взаимоотношенията си с американския рапър Кание Уест през октомври миналата година. Това доведе до спиране на продажбите на съвместния им модел Yeezy, като серията кецове беше една от най-популярните в световен мащаб. Внезапният край на отношенията им накара Adidas временно да спре продажбите на обувките въпреки огромните количества на склад от около еквивалента на 1.3 млрд. долара.
Цялостно забавяне
Въпреки добрите показатели за този модел цялостните настроения относно пазара на спортни обувки далеч не са толкова позитивни. Nike отчете най-бавния ръст на американските си продажби през второто тримесечие на тази година. Скромният ръст на китайската икономика поставя допълнително напрежение над компаниите.Това се отнася в пълна степен и за Puma и Adidas. "Вярваме, че пазарът на САЩ сега (след Китай) е в основата на притесненията за инвеститорите в Adidas и Puma", каза пред Reuters Робърт Шрам-Фукс, портфолио мениджър в Janus Henderson, която държи акции в Adidas. Продажбата на останалите модели Yeezy се оказа добър източник на приходи за компанията, като те допринасят за намаляване на очакваната оперативна загуба до 450 млн. евро при по-ранни прогнози за 700 млн.
2 коментара
Какви "ниските кецове с гумена подметка (terrace)", що за дивотии? На български се казват маратонки. Научете го този български!
Моделът на Адидас се казва GAZELLE, а не gazelleS
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.