🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Софийската мелница "Гудмилс България" ще инвестира и във ВЕИ догодина

Компанията завърши проект за над 1.6 млн. лв. за нова демонстрационна зала "София мел" за обучения, събития, професионални срещи

За последните седем години "Гудмилс България" е инвестирала над 6.2 млн. евро в софийската фабрика
За последните седем години "Гудмилс България" е инвестирала над 6.2 млн. евро в софийската фабрика
За последните седем години "Гудмилс България" е инвестирала над 6.2 млн. евро в софийската фабрика    ©  София мел
За последните седем години "Гудмилс България" е инвестирала над 6.2 млн. евро в софийската фабрика    ©  София мел
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Гудмилс България" ще инвестира 1.5 млн. лева през следващата година за изграждане на фотоволтаици и повишаване ефективността на производството. Това са само първи крачки на компанията във ВЕИ, съобщи за "Капитал" управителят на мелницата Стефан Христосков. Дружеството е собственик на една от най-големите мелници в страната, произвеждаща брашно с марката "София мел".

Зала за професионалисти и любители пекари

Най-новата инвестиция на дружеството от 2 млн. лева е за сграда с офиси и мултифункционална зала "София мел", подходяща за конференции, лекции, кулинарни демонстрации, гурме събития, професионални срещи, която вече е отворена.

Помещението разполага със съвременна озвучителна система, мултимедийно оборудване и гъвкав капацитет, който позволява посрещане на различен брой хора - до 90 души в секцията за конференции и до 20 души - в кухненската част, съобщи Весела Пеева, маркетинг мениджър на "София мел".

Компанията ще организира в залата професионални курсове по хлебарство, закуски и сладкарство за желаещи да се преквалифицират, както и курсове за любители пекари - за начинаещи, напреднали и тематични (за Коледа и Великден), във фирмената академия "Изпечени с любов" .

В кухненската част на зала "София Мел" на разположение ще бъде Емилия Николова - технолог с над 20-годишен опит в хлебопроизводството, сладкарството и мелничната промишленост. Тя ще предава своите умения и ще се грижи за безопасността при използването на професионалните кухненски уреди, уточни Весела Пеева.

Залата ще се използва и за демонстрация на нови продукти пред партньори на "Гудмилс". Помещението ще се отдава и под наем на външни клиенти.

Продължаващи инвестиции

През последните седем години "Гудмилс България" е инвестирала над 6.2 млн. евро в реконструкция, модернизация, нововъведения, уточни за "Капитал" Стефан Христосков. Част от средствата са за основна модернизация на фирмените производствени мощности, за реконструкция на сградата на мелницата, за въвеждане на системата за автоматизация, мониторинг и контрол, доставена от швейцарската фирма Bühler, за внедряване на ERP система, за модернизация на лабораторно оборудване.

Мелницата работи с почти нулево прахово замърсяване на въздуха както при смилането, така и при разтоварването на пшеницата, тъй като разтоварването се извършва в напълно изолирано помещение с добра вентилационна система.

Компанията

Историята на фирмата води началото си от 1986 г., когато е създаден държавен мелничен комбинат "Н. Й. Вапцаров" в София. След промените през 1989 той е преобразуван в ЕАД и през 1996 г. е предложен за приватизация. През 2000 г. мажоритарен собственик на дружеството става гръцкият мелничарски холдинг Loulis Group, който преименува предприятието на "София мел" и налага едноименната търговска марка.

През май 2009 г. следва нова промяна в собствеността - компанията е купена от австрийската LLIEuromills. Три години по-късно едноличният собственик на капитала се преименува на GoodMills Group, а българското дружество - на "Гудмилс България".

Мелницата е разположена на 50 000 кв. м площ, на 2 км от центъра на София. Дружеството произвежда около 50 вида продукти с марката "София мел", които са предназначени за индустриални клиенти и за продажби на дребно. В търговската мрежа се предлагат над 20 вида продукти, сред които от пълнозърнесто брашно, биогама - пшенично брашно, от лимец и от ръж, както и за пица в домашни условия. По данни на компанията брашното с марката "София мел" е лидер с над 50% пазарен дял и в обем, и в стойност при потребителските опаковки.

За 2022 г. "Гудмилс" отчита 144.6 млн. лв. приходи от продажби (86.7 млн. лв. за 2021) и 5.3 млн. лв. печалба (2.8 млн. лв. за 2021).

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар