Проучване на Visa: Фирмена банкова карта ползват близо 80% от потребителите

Над 63% от анкетираните ползват картата повече от пет години

   ©  Юлия Лазарова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Седемдесет и девет процента от потребителите притежават фирмена банкова карта. От тях близо 66% имат карта Visa, останалите са притежатели на карти от други брандове, а близо 16% са собственици на повече от една карта. Тези, които не ползват банкова карта, посочват като причина за това, че "не извършват толкова много плащания", имат притеснения, свързани със сигурността, или смятат, че не е изгодно. Това показва представително проучване на "Алфа Рисърч" по поръчка на "Visa България", проведено през септември тази година сред 303 фирми в интервю по телефона.

В преобладаващия случай инициативата за издаване на карта е на обслужващата банка. Над 63% от анкетираните ползват картата повече от пет години. Средно 23.5% от месечните плащания на фирмата се извършват с Visa Business, а 58% ползват програма за лоялни клиенти от банката издател.

По-лесни плащания и по-малко пари в джоба

Улесняването на плащанията и отпадането на необходимостта да се носят пари в брой е най-важната причина да се ползва банкова карта. Сред другите стимули участниците в проучването посочват кампания на банката, нарастващите онлайн поръчки, активизиране на бизнес отношенията с чуждестранни партньори.

Бързината и удобството на плащанията са най-важното предимство да се ползва банкова карта според 80% от анкетираните. Сред другите плюсове са лесният достъп до финансови средства, сигурността, яснотата за приходите и разходите.

Кога

Близо 60% от потребителите използват банковата карта при плащане в търговски обекти. За над 52% от запитаните картата е незаменима при плащане на гориво. На трето място са плащанията на стоки и суровини онлайн. Банковата карта се използва и при разплащания с партньори, плащане на сметки на фирмата за комунални услуги, на резервации за хотели и покупка на самолетни билети, а също и в заведения.

Процентите обаче варират в зависимост от това дали месечните фирмени плащания с карта са под или над прага от 25%. При компаниите, които използват картата по-интензивно, разплащанията с международни партньори заемат 75% дял.

Отстъпките и бонусите (от таксата, при натрупани обороти, в лихвения процент, при превалутиране) са сред предпочитаните от клиентите оферти от банката при използване на банкова карта. Клиентите харесват също специалните оферти (например за други продукти на банката), както и томболите и предметните награди.

Visa Business hub

Visa Business hub e новосъздадена платформа в подкрепа на малките и средните предприятия в България, която съдържа полезна информация за започване на бизнес, за финансирането и дигитализирането му. Сайтът дава насоки за написване на бизнес план, подробна информация за различните видове фирми според българското законодателство, както и за необходимите документи и процедури по учредяването им. Visa Business hub съдържа също описания за потребителски опит с дигитална търговия и плащания, както и практически съвети за мерки за сигурност и предотвратяване на измами.