🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Собственикът на Zara отчита забавяне на ръста на продажбите

Въпреки това продажбите на Inditex за периода 1 ноември - 11 декември са нараснали с 14%

Испанският моден гигант повиши маржа си на печалба със 75 базисни пункта
Испанският моден гигант повиши маржа си на печалба със 75 базисни пункта
Испанският моден гигант повиши маржа си на печалба със 75 базисни пункта    ©  Reuters
Испанският моден гигант повиши маржа си на печалба със 75 базисни пункта    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Испанският моден гигант Inditex отчете забавяне на ръста на продажбите през третото тримесечие на годината. Разпространените от компанията данни показват, че продажбите са се увеличили с 6.6% до 8.8 млрд. евро през трите месеца до края на октомври. По този начин прогнозите на анализатори за увеличение в диапазона на 8 до 9% не се сбъднаха, макар и с малка разлика. Това е и първият случай от над две години насам, в който компанията отчита ръст на продажбите под 10% за тримесечието.

Според експерти забавянето на ръста до голяма степен се дължи на по-топлото от очакваното време в Европа, което е накарало голяма част от потребителите да отложат покупките си за зимния сезон. Очакванията им обаче са забавянето да не окаже дълготрайно влияние, като това мнение е подкрепено и от редица показатели за изминалия период.

Компанията, която продава популярните в България марки Zara, Pull & Bear и Massimo Dutti, отчете силна търговия през празничния сезон. За шестте седмици до 11 декември, в които се включва и традиционно силния период около черния петък, увеличението на продажбите възлиза на 14% на годишна база.

Освен това модният гигант отчете нетна печалба от 4.1 млрд. евро за деветмесечния период до края на октомври, което е с 32.5% повече от година по-рано. Тримесечната печалба преди данъчно облагане се повиши със 17% до малко под 2 млрд. евро, въпреки че и по този показател пазарните очаквания не бяха осъществени. Продажбите в магазините и онлайн са нараснали с 11% - по-бавно от ръста от 19%, който беше реализиран година по-рано.

Компанията наскоро взе решение да намали броя на магазините си и да инвестира в по-големи и по-атрактивни такива. Освен това се полагат усилия за подобряване на логистиката, което трябва да позволи по-бързо доставяне на онлайн поръчки в сравнение с конкурентите.

Благодарение на тези промени Inditex сега вижда своя марж на печалба за 2023 г. да нарасне със 75 базисни пункта, като преди това беше насочен към стабилен брутен марж. "Те са на много добро място и продължават да печелят силен пазарен дял", каза пред Reuters Алистър Витет, портфолио мениджър в Comgest в Париж, който държи акции на Inditex. Увеличението на брутния марж връща рентабилността на нива, невиждани от 2015 г., каза Витет, добавяйки, че Inditex успява да продаде повече дрехи на пълна цена.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар