Китайската модна компания Shein е напът да задмине Zara и H&M по приходи

Онлайн платформата има планове за IPO през следващата година

Китайската компания придоби световна известност по време на пандемията, когато модната марка привлече клиенти с изключително ниски цени.
Китайската компания придоби световна известност по време на пандемията, когато модната марка привлече клиенти с изключително ниски цени.
Китайската компания придоби световна известност по време на пандемията, когато модната марка привлече клиенти с изключително ниски цени.    ©  Reuters
Китайската компания придоби световна известност по време на пандемията, когато модната марка привлече клиенти с изключително ниски цени.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Китайската модна компания Shein би трябвало да задмине доказали се имена в бранша като H&M и Zara по приходи тази година. The Information съобщава, че приходите на частната компания са скочили до 24 млрд. долара през първите девет месеца на 2023 г. Това е важно, тъй като по този начин компанията вече е направила повече продажби, отколкото през цялата 2022 г. Според The Wall Street Journal Shein е имала постъпления от 23 млрд. долара през миналата година, като надминаването на този резултат е сигурен знак за състоянието на модната верига.

Данните за приходите показват, че модната онлайн платформа вече е изпреварила шведската компания за бърза мода H&M. Компанията отчете 16.4 млрд. долара нетни приходи и 8.2 млрд. долара брутна печалба за деветмесечния период от 1 декември 2022 г. до 31 август 2023 г. Inditex, испанският моден гигант, който притежава Zara, отчита 18.3 млрд. долара приходи през шестте месеца от 1 февруари до 31 юли и брутна печалба 10.6 млрд.

Развитие по време на пандемията

Китайската компания придоби световна известност по време на пандемията, когато модната марка привлече клиенти с изключително ниски цени. Тогава можеха да се намерят ризи за 3 долара и рокли за 12 долара, като това позволяваше на хората да бъдат в крак с модата, без да харчат сериозни суми.

През март 2020 г. Shein държеше 18% от американския пазар в бързата мода, според кратко проучване на Комисията за преглед на икономиката и сигурността на САЩ и Китай (USCC). За две години делът й скочи до 40%. До ноември 2022 г. Shein вече държи 50% от всички продажби на бърза мода, изпреварвайки H&M (16%) и Zara (13%). До май 2022 г. приложението й беше за кратко по-изтеглено в САЩ от TikTok, Instagram и Twitter.

Именно тази поредица от успехи е и причината шефовете на компанията вече да планират първично публично предлагане (IPO) през следващата година. Последно Shein беше оценена на 66 млрд. долара - една трета по-малко от миналогодишните 100 млрд. - и е подкрепена от инвеститори, включително Sequoia Capital, Tiger Global и General Atlantic.

Онлайн магазинът за бърза мода иска да се превърне в нов Amazon, принуждавайки продавачите на сайта да се регистрират в платформата на Shein. Срещу тази регистрация продавачите ще получават стимули за търговци, които печелят 2 млн. долара годишно. В други платформи Shein вече продава електроника; тази година сключи партньорство с американския търговец на дребно Forever 21 за кръстосана продажба на стоки и използване на физически магазини за пазаруване и връщане. През август Shein обяви, че е достигнала 150 млн. потребители.