🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Приходите на OpenAI надминаха 2 млрд. долара

Това превръща компанията в една от на-бързо растящите в света

Компанията се превръща в една от най-бързо растящите в света
Компанията се превръща в една от най-бързо растящите в света
Компанията се превръща в една от най-бързо растящите в света    ©  Reuters
Компанията се превръща в една от най-бързо растящите в света    ©  Reuters

Приходите на американския стартъп OpenAI надинаха 2 млрд. долара на годишна база, съобщава Financial Times, като се позовава на двама души, запознати с финансите на компанията. Същите източници добавят, че подкрепяната от Microsoft компания вярва, че е повече от вероятно да удвои тази сума през 2025 г. Това се дължи на изключително силния интерес от страна на бизнес клиенти, които искат да използват технологията на OpenAI, за да приемат генеративни AI инструменти на работното място.

Изключителният растеж поставя OpenAI сред подбрана група от компании от Силициевата долина които са регистрирали приходи от 1 млрд. долара в рамките на десетилетие след основаването си. Google, Meta и Microsoft са конкуренти в технологичния бизнес, които могат да се похвалят със същото.

OpenAI започна дейността си като изследователска лаборатория за изкуствен интелект с нестопанска цел през 2015 г., но се превърна в търговски гигант, откакто създаде бизнес подразделение през 2020 г. Годишните приходи възлизаха на 1.3 млрд. долара през октомври миналата година, по данни на The Information. Въпреки това темпът на растеж на продажбите продължава да се ускорява заради огромния интерес към продуктите на стартъпа.

Въпреки раздорите в компанията през ноември, когато главният изпълнителен директор Сам Алтман беше свален от борда на OpenAI само за да бъде възстановен дни по-късно, групата продължава да се възползва от бума на AI, който започна с пускането на ChatGPT през ноември 2022 г. Според Алтман 92% от компаниите от Fortune 500 са използвали продукти на OpenAI, включително ChatGPT и неговия основен AI модел GPT-4, към ноември миналата година, докато чатботът има 100 млн. потребители седмично.

Редица конкуренти, включително големи технологични съперници като Google и Meta, и стартиращи компании, включително Anthropic, Mistral и Cohere, също започват да комерсиализират своите AI продукти. Миналата седмица Google обяви новата си AI система Gemini, до която потребителите имат достъп чрез премиум абонамент от 20 долара на месец.

Алтман каза, че OpenAI продължава да губи поради огромните разходи за изграждане и управление на неговите модели. Очаква се разходите да продължат да изпреварват растежа на приходите, тъй като разработва по-сложни модели. Компанията вероятно ще трябва да набере още десетки милиарди, за да покрие тези разходи. "Разходите за обучение са огромни, но това е умишлено", каза Алтман пред Financial Times през ноември.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар