BEX: Великобритания е основен целеви пазар на българските компании

27% от компаниите, които искат да се изнесат международно, планират да го направят в бившата членка на ЕС

Bulgarian Expansion Bridge е акселератор с нестопанска цел, който свързва български бизнеси с контакти във Великобритания
Bulgarian Expansion Bridge е акселератор с нестопанска цел, който свързва български бизнеси с контакти във Великобритания
Bulgarian Expansion Bridge е акселератор с нестопанска цел, който свързва български бизнеси с контакти във Великобритания    ©  BEX
Bulgarian Expansion Bridge е акселератор с нестопанска цел, който свързва български бизнеси с контакти във Великобритания    ©  BEX
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Над 80% от българските компании изразяват увереност в способността си да се разширят в международен мащаб. Най-уверени в потенциала си за експанзия са средно големите предприятия, които имат годишни приходи между 1 и 10 млн. лв. Това е изводът от първия доклад на организацията Bulgarian Expansion Bridge (ВЕX), която подпомага международната експанзия на български предприятия, като им дава достъп до британските финансови, пазарни и технологични екосистеми. Акцентът в него е какво е настроението сред български компании за експанзия в чужбина. Докладът е базиран на проучване, извършено в началото на тази година.

Новината не е особено изненадваща - българските компании са активно ангажирани на международните пазари, и често започват дейността си в България с целта да валидират продукта си, а по-късно да го изнесат навън, особено в рамките на Европейския съюз, където се предполага улеснено влизане и опериране на пазара. От всички компании в проучването 45% вече оперират в поне един пазар извън България, а 30% в два външни пазара.

По-любопитен обаче е фактът, че Великобритания, която от Brexit насам е значително по-непривлекателен пазар за европейски компании, се очертава като основен целеви пазар на голям процент от българските бизнеси - страната е втора по-популярност след Западна Европа. От компаниите, които планират експанзия във външни пазари, 29% искат да се ориентират към Великобритания, 21% са насочени към САЩ, последвани от 19%, които остават в рамките на ЕС и планират операции в Германия.

Ключови за успешна международна експанзия според участниците в проучването са екипите за продажби, маркетинг усилията и едва след това самия продукт и неговото развитие.

"Докладът подчертава забележителния оптимизъм и амбицията на българските технологични компании, когато тръгват по пътя си на глобална експанзия. Докато бизнесът продължава да се ориентира в развиващия се глобален свят пейзаж, ние от BEX ще продължим да предлагаме подкрепа за отключване на нови възможности за растеж и успех", казва главният изпълнителен директор на BEX, Георгиос Коловос.

ВЕХ е организация с нестопанска цел в помощ на българските стартиращи предприятия, която е създадена през тази година. Целта й е да опрости международното разширяване на стартиращите компании, като започне с Лондон. Организацията, която обединява частни компании, публични органи и физически лица, е подкрепена от Британско-българската бизнес асоциация, британското посолство в София и Eleven Ventures. Общата им цел е да опростят процеса на международна експанзия, като предоставят на бизнеса консултантски услуги, структурирани програми и възможности за членство в общността.

Все още няма коментари
Нов коментар