Неаполитанската пица - достъпно гурме за ценители

GRANO Pizza Napoletana отвори обект в най-новия магазин на Kaufland в столичния квартал "Манастирски ливади"

Мая Мирчева и Елица Мирчева - основателки и собственички на GRANO Pizza Napoletana
Мая Мирчева и Елица Мирчева - основателки и собственички на GRANO Pizza Napoletana
Мая Мирчева и Елица Мирчева - основателки и собственички на GRANO Pizza Napoletana
Мая Мирчева и Елица Мирчева - основателки и собственички на GRANO Pizza Napoletana
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Знаете ли, че думата "пица" е най-известната италианска дума в света, дори пред "чао"? Затова и неслучайно пицата е най-популярната чуждестранна храна в България. Въпреки че има различни разновидности, пицата е оригинално ястие от неаполитанската кухня, а през 2017 г. ЮНЕСКО обявява изкуството на неаполитанския пицар за нематериално наследство на човечеството.

Широкото търсене на тази вкусна и питателна храна в България се потвърждава и от непрекъсната поява на нови заведения с този фокус.

Винаги има място за още една вкусна пица

Оказва се обаче, че преди 2020 година в София липсва точно качествената и достъпна неаполитанска пица. Днес, близо 4 години по-късно, нишата вече е заета, брандът е изключително нишов и GRANO Pizza Napoletana предлага точно този вид пица.

Мая Мирчева и Елица Мирчева - основателки и собственички на GRANO Pizza Napoletana, отварят първия си обект в столицата с идеята да се включи към развитието на културата на уличната храна. Любопитно съвпадение е, че до около 1830 г. неаполитанската пица се продава на открити щандове и от пекарни за пица.

"В началото имахме притеснения как специфичният тип тесто (в сравнение с традиционната пица) ще бъде приет от клиентите. То се прави със закваска, фино смляно италианско брашно тип 00, морска сол и чиста вода. Зрее поне 96 часа при контролирана температура, което го прави лесно смилаемо и с неповторим вкус", казва Мая Мирчева, съосновател и генерален мениджър на GRANO Pizza Napoletana.

Опасенията се оказват неоснователни. След отварянето на първия обект редовни клиенти са предимно италианци и много скоро след това компанията намира и своите български фенове. Оказа се, че неаполитанската пица е точно по вкуса им, което е и причината за появата на още обекти под бранда GRANO Pizza Napoletana.

Пица в магазина

В края на 2022 г. представител на "Kaufland България" опитва вкусната GRANO Pizza Napoletana по време на Sofia Christmas Fest и предлага на екипа да отвори свой обект в някой от хипермаркетите на веригата в София. Година по-късно това вече е факт в най-новия магазин на Kaufland в столичния квартал "Манастирски ливади".

"Kaufland е най-успешната и динамично развиваща се компания в ритейл сектора в страната, което предоставя на търговци като нас уникалната възможност да развиваме брандовете си с темповете на растеж на нашия партньор. Разбира се, немаловажен факт е огромният поток от хора, които пазаруват в Kaufland", аргументира избора си за нова локация Мая Мирчева.

До откриването на обекта в Kaufland GRANO Pizza Napoletana предлага единствено неаполитанска пица. "Търсехме подходящия партньор, с който да реализираме плановете ни за разширяване на асортимента от италианска храна. Kaufland ни подкрепи и насърчи да започнем да предлагаме и висококачествена паста, изцяло в италиански стил. И тя вече е факт", разказва Мирчева.

Клиентите, които си поръчват GRANO Pizza Napoletana, са на всякаква възраст, но общото между тях е, че оценяват качествените италиански продукти, от които се правят пиците. "Сред най-големите ни почитатели са децата, като за нас е привилегия, че техните родители ни се доверяват и вярват в качеството на нашия продукт", добавя тя.

Най-продаваните до момента пици са "Маргарита", "Пеперони", "Кото" и запазената марка на компанията - "сос за коричка".